توزیع کتاب «آغوش محبت» در میان زائران اردو زبان حرم مطهر رضوی
کد خبر: 2623490
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

توزیع کتاب «آغوش محبت» در میان زائران اردو زبان حرم مطهر رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با سال‌روز شهادت حضرت رضا(ع) کتاب «آغوش محبت» که مشتمل بر نصیحت‌های حضرت رضا(ع) به اصحاب و انصار است بین زائران اردو زبان حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، همزمان با سال‌روز شهادت حضرت رضا(ع) کتاب «آغوش محبت» که مشتمل بر نصیحت‌های حضرت رضا(ع) به اصحاب و انصار است بین زائران اردو زبان حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

این کتاب از جمله کتاب‌های دینی است که به سفارش مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است و در ایام پایانی ماه صفر بین زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

آشنایی زائران غیرایرانی از جمله اردو زبانان با الگوی رفتاری امام رضا(ع)، از اهداف چاپ این کتاب از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به شمار می‌آید، افزون بر این تلاش شده تا در این کتاب با استناد به آیات الهی، اطلاعات ارزشمند و جامعی در اختیار بسیاری از محققان قرار گیرد.

کتاب آغوش محبت 122 صفحه‌ای در شمارگان سه هزار جلدی توسط «احمد مرادخانی» تالیف و «سید مجاهد حسین نقوی» آن را به زبان اردو ترجمه کرده است. استناد دقیق به آیات و روایات از جمله ویژگی‌های اصلی کتاب «آغوش محبت» است که به عنوان یک کتاب ارزشمند در زمینه‌ی اخلاقی مورد توجه فرهیختگان و مطالعه‌کنندگان اردو زبان قرار می‌گیرد.

گفتار نخست این کتاب «اخلاق، رفتار و عوامل اصلی آن»، «فعل اخلاقی و نقش انسان در تشکیل آن»، «حقیقت ارکان و مقام ایمان» و گفتار دوم آن «اخلاق اجتماعی و تعریف آن»، «عوامل شوق و محبت»، «صله‌ رحم و حکم آن» و «مقام پدر و مادر» را در برمی‌گیرد؛ این موضوعات از سر فصل‌های اصلی کتاب «آغوش محبت» به شمار می‌آید و مطالب مرتبط با آن، به صورت کامل و با رعایت ایجاز و اختصار بیان شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «انسان در زندگی فردی و اجتماعی خویش با مسائل و مشکلات مختلفی روبه‌روست. لذا نیاز دارد که رفتار، کردار و گفتارش را به صورت صحیح و مناسب پی‌ریزی کند تا در زندگی خویش شکست نخورد. زندگی انسان به دو مرحله علمی و عملی تقسیم می‌شود. مرحله‌ی عملی نیاز به نمونه و اسوه دارد که با الگوبرداری از آن نمونه به زندگی خویش سامان می‌دهیم و خداوند متعال اسوه‌ها و نمونه‌های زیادی در میان مردم فرستاده تا انسان‌ها با الگوگیری از آن‌ها به حیات طیبه دست یابند».

captcha