تمرکز بر مسائل مذهبی در اختلافات سیاسی از چالش‌های مهم پیش‌روی وحدت است
کد خبر: 2683038
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

تمرکز بر مسائل مذهبی در اختلافات سیاسی از چالش‌های مهم پیش‌روی وحدت است

گروه بین‌الملل: شیخ نعیم قاسم، پیش کشیدن مسائل مذهبی در هرگونه اختلافات سیاسی را از چالش‌های مهم پیش‌روی وحدت اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از سالن اجلاس سران، شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیر‌کل حزب‌الله لبنان، صبح امروز، 17 دی‌ماه، ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست و‌هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، در ابتدا میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) را تبریک و از تلاش و کوشش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه به چالش‌های مهم پیش‌روی وحدت امت اسلام اشاره کرد و گفت: اختلافات مذهبی، توطئه‌های آمریکا و اسرائیل و گروه‌های تکفیری مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی وحدت اسلامی هستند.
وی افزود: استکباری جهانی تلاش می‌کند از طریق دامن زدن به اختلافات مذهبی در کشورهای اسلامی به اهداف حود برسد، این در حالی است که اصول حقیقی اسلام و آیات قرآن بر وحدت و همبستگی امت اسلام تأکید دارند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: ایجاد اختلاف مذهبی از سوی حکام مستبد و طغیانگر صورت می‌گیرد، و آنان در صورتی که با وحدت مسلمانان مواجه شوند، آرام نمی‌نشینند.
وی در ادامه به وضعیت کنونی لبنان اشاره و عنوان کرد: ما در لبنان به جایی رسیدیم که همگان ضرورت گفت‌وگوی داخلی و کنار گذاشتن عناوین مذهبی را درک کرده‌اند و ما شاهد تلاش‌های بسیار حزب‌الله در بیان اینکه این اختلاف‌ها مذهبی نیست بلکه سیاسی محض است، هستیم.
وی در ادامه به وضعیت اسف‌بار مردم بحرین اشاره و عنوان کرد: اداره حکومت و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت از حقوق طبیعی مردم بحرین است. و ما اخیرا شاهد دستگیری ظالمانه و غیرعادلانه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» بودیم.
شیخ نعیم قاسم گفت: باید مواضع ایران ضد اشغالگری آمریکا در افغانستان و عراق و همچنین ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی را برجسته کرد.
وی افزود: حزب‌الله در حال مقابله با اسرائیل و جریان تکفیری و طرح آمریکایی است که هدف آن سیطره بر منطقه ما است.
نعیم قاسم در ادامه با اشاره به قضیه فلسطین تاکید کرد: مسأله فلسطین، تعبیری از مقابله با ظلم و تجاوزگری و اشغالگری است.
وی ادامه داد: فلسطین از طریق شورای امنیت آزاد نمی‌شود؛ بلکه آزادی آن با سلاح شریف مقاومت در میدان صورت می‌گیرد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: حزب‌الله ثابت کرد که اسرائیل چیزی جز زبان زور را نمی فهمد  وآزادسازی فلسطین تنها با اسلحه امکان پذیر است.
وی افزود: مقایسه قواعد واصول حقیقی اسلام  رحمت با طرح تکفیری‌ها بسیار ضروری است تا بتوانیم از طریق این مقایسه اسلام حقیقی را به مردم بشناسانیم و از اهداف تکفیری ها آگاهی یابند.
وی در ادامه برگزاری این کنفرانس را در تسریع و تحقق اهداف اصلی اسلام و شناخت مسیر اصلی امت اسلامی بسیار مهم تلقی کرد.
شیخ نعیم قاسم در پایان اظهار داشت: حمایت از مقاومت و استقلال ملتها، عاملی مهم در تحقق وحدت اسلامی است.

captcha