اهانت به مقدسات؛ دستاویز غرب برای جلوگیری از رشد اسلام
کد خبر: 2764416
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
عالم پاکستانی تأکید کرد:

اهانت به مقدسات؛ دستاویز غرب برای جلوگیری از رشد اسلام

گروه بین‌الملل: کشورهای غربی به دلیل افزایش روزافزون پیروان اسلام در جوامع اروپایی و آمریکائی، اهانت به مقدسات مسلمانان را به عنوان دستاویزی برای جلوگیری از رشد این دین مبین در پیش گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، ازعلمای شیعه کویته و عضو ارشد مجلس وحدت مسلمانان پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: علت اصلی اهانت به دین مبین اسلام و همچنین هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) احساس پوچی جامعه غرب در برآوردن نیازهای معنوی این جامعه است؛ این عامل باعث شده تا غربی‌ها هر روز بیش از پیش به دنبال معنویت و حقیقت باشند و خود را به اسلام و قرآن نزدیک ‌کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای غربی به دلیل افزایش روزافزون پیروان اسلام در جوامع اروپایی و آمریکائی، اهانت به مقدسات مسلمانان را به عنوان دستاویزی برای جلوگیری از رشد این دین مبین در پیش گرفته‌اند.

موسوی درباره وظیفه مسلمانان در برابر رشد اسلام‌ستیزی‌ در سراسر جهان گفت: در بیانات مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) و حضرت امام(ره) بارها تأکید شده است که اسلام ناب را باید از اسلام آمریکایی جدا کرد؛ امروز جهان نیاز دارد تا اسلام حقیقی را بشناسند؛ آنها تشنه معارف اسلامی هستند و ما موظفیم اسلام را از سرچشمه اصلی آن که همان قرآن و سیره پیامبر(ص) است، به جهانیان معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت و یکپارچگی اجازه ندهند که دشمنان اسلام بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ادامه سخنانش گفت: غرب با خشن نشان دادن دین مبین اسلام قصد دارد، این دین را تخریب کند؛ آنها از این که اسلام پاسخ‌گوی نیازهای معنوی بشر است، هراس دارند؛ انسان به دلیل فطرت خود به اسلام ناب گرایش دارد اما غرب قصد دارد، جلوی این فطرت پاک را بگیرد ولی در این کار موفق نخواهد شد.

موسوی درباره تأثیر اینگونه اقدامات توهین‌آمیز غربی‌ها در روند رشد اسلام گفت: اگرچه ممکن است این اقدامات باعث هرج و مرج در جهان شود و با آلوده‌کردن فضای رسانه‌ای تا حدی روند رشد چشم‌گیر اسلام را کند کنند، اما دیر یا زود آنها خواهند فهمید که با این اقدامات قادر نیستند جلوی رشد اسلام را بگیرند و حتی ممکن است مردم علاقه بیشتری به اسلام پیدا کنند چنان‌چه بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ما شاهد این روند بودیم؛ آنها باید بدانند که به‌ فرموده حضرت امام خمینی(ره) اسلام قله‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وی تأکید کرد: غرب با ایجاد گروه‌هایی مانند القاعده و داعش قصد دارد، چهره اسلام را خشن و منفی جلوه دهد اما مردم دیگر فرق اسلام آمریکایی و اسلام ناب را فهمیده‌اند؛ اسلام آمریکایی و اسلام داعش دو روی یک سکه است که ساخته و پرداخته همین قدرت‌های استکباری است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان به راه‌کارهای رویارویی با اسلام‌ستیزی در جهان اشاره کرد و گفت: پیام جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به جوانان غرب شامل رهنمودهای خوبی است که ما باید این فرمایشات را به  زبان‌های مختلف ترجمه و به گوش جهانیان برسانیم؛ امروز جوانان به‌ویژه دانشجویان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی جدید نقش مهمی در رساندن پیام اسلام به جهانیان ایفا کنند.

مطالب مرتبط
captcha