شکل‌گیری نسل جدید انقلابی در کشورهای اسلامی/ اسلام و مقدسات مرز و بوم نمی‌شناسد
کد خبر: 2786063
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مسجدی عنوان کرد:

شکل‌گیری نسل جدید انقلابی در کشورهای اسلامی/ اسلام و مقدسات مرز و بوم نمی‌شناسد

گروه سیاسی: مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک نسل جدید جوان و انقلابی در کشورهای اسلامی به خصوص لبنان در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: این نسل نسبت به نسل قبلی خود انقلابی‌تر و با انگیزه‌تر عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته، دهم بهمن‌ماه در همایش «جهاد ادامه دارد» که به منظور تجلیل از شهدای نهضت جهانی اسلام، شهیدان الله‌دادی، عماد و جهاد مغنیه در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور در مراسم بزرگداشت شهدا توفیق ارزشمندی برای همه افراد حاضر در این برنامه است که نصیب هر کس نمی‌شود.

تشکیل نیروی قدس جزو تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب است

وی با اشاره به تشکیل نیروی قدس، بیان کرد: تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو تدابیر و تصمیمات ارزشمند رهبر معظم انقلاب محسوب می‌‌شود که تا امروز در حوزه برون مرزی و تحولات کشورهای منطقه اقدامات مناسبی انجام داده است.

مسجدی ادامه داد: با حضور سردار قاسم سلیمانی در نیروی قدس اقدامات این نیرو گسترش پیدا کرد و با قدرت بیشتری اهداف خویش را پیش برد، البته از ابتدای آغاز این تشکیلات، اقدامات نیروی قدس به صورت آشکار انجام نمی‌گرفت اما بر اساس اقدامات مجاهدان لبنانی و عراقی بخشی از این اقدامات آشکار شد.

 وی افزود: مجاهدان لبنانی و عراقی معتقد بودند که اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری همچون داعش، حمایت از لبنان، سوریه و فلسطین است بنابراین باید برای همه آشکار و مطرح شود زیرا مشاهده می‌کنیم آمریکایی‌ها بدون اینکه اقدام مؤثری انجام دهند، آن را در همه‌جا منعکس می‌کنند.

یک نسل جدید انقلابی در کشورهای اسلامی در حال شکل‌گیری است

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک نسل جدید جوان و انقلابی در کشورهای اسلامی به خصوص لبنان در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: شهید جواد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه نمونه این جوانان انقلابی است، این نسل حتی نسبت به نسل قبلی خود انقلابی‌تر و با انگیزه‌تر عمل می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون در جبهه حق و باطل قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در جبهه باطل، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری همچون داعش و در جبهه حق نیز کشورهای اسلامی و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و هم اکنون شاهد هستیم که جبهه حق پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیار خوبی را به‌دست آورده و در مقابل جبهه باطل روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

مسجدی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه، بیان کرد: در بحث سوریه دنیا از نظر سیاسی، نظامی، تجهیزات و امکانات در مقابل دولت بشار اسد قرار گرفته تا آن را از بین برده و کمربند مقاومت میان عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و ایران را پاره کند، اما خوشبختانه به این هدف خود هم نرسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: جوانان بسیار شجاع، مؤمن، ولایتی و معتقد به جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشورهای اسلامی هستند که حاضرند جان خویش را راه اهداف امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فدا کنند.

اسلام و مقدسات مرز و بوم نمی‌شناسد

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسلام و مقدسات مرز و بوم نمی‌شناسد، ابراز کرد: مسلمانان در سراسر جهان برای دفاع از مقدسات خود جان خویش را فدا کرده و نمی‌گذارند دست گروه‌های تکفیری به این مقدسات برسد.

وی با اشاره به این مطلب که در جنگ سوریه موج عظیمی از نیروهای بسیجی به وجود آمد، گفت: با همکاری‌ نیروی قدس، حزب‌الله و مجاهدان عراقی جبهه قدرتمندی در سوریه به وجود آمد و توانستند موفقیت‌های ارزشمندی را در برابر دشمنان به‌دست آورند.

مسجدی ادامه داد: پس از اینکه داعش در سوریه با شکست روبه رو شد، موج خود را به سمت عراق سرازیر کرد تا دولت جدیدی را تأسیس کند که در این جنگ نیز حضور مؤثر نیروهای جمهوری اسلامی ایران اهداف آن‌ها را با شکست روبه رو کرد.

اهداف گروه تکفیری داعش در منطقه

وی با اشاره به اهداف گروه تکفیری داعش در منطقه، اظهار کرد: سقوط بغداد و رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، عبور از مرزها و حرکت به سمت ام‌القراء ایران یعنی تهران، از بین بردن تمام مظاهر مذهبی و تشکیل دولت اسلامی عراق و شام از جمله اهداف گروه تکفیری داعش در منطقه محسوب می‌شود که در ابتدا موفقیت‌هایی را کسب کردند اما در نهایت شکست‌های بسیار زیادی را متحمل شدند.

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه داعش معتقد است باید خلافت اسلامی تشکیل شود، افزود: آنها اعتقاد دارند تمام دولت‌های تشکیل شده اعم از لیبرال، فدرالیسم و .. از جمله دستاورهایی غربی‌ها برای اسلام است و همه دولت‌های اسلامی وابسته و مزدور بوده، بنابراین باید قدرت اسلامی تشکیل دهند که برای تحقق این امر باید یک خلیفه تعیین شود. 

وی تأکید کرد: داعش پیشروی‌های بسیار زیادی را در استان‌های کشور عراق انجام داده بود اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایندگی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه شد و توانست بسیاری از مناطقی که داعشی‌ها به‌دست آورده بودند را پس بگیرد و عملیات و اقدامات آن‌ها را متوقف کند. 

مبارزه با داعش یک وظیفه عمومی است

مسجدی با بیان اینکه مبارزه با داعش یک وظیفه عمومی است، عنوان کرد: این جنگ یک مبارزه جدی و بسیار مهم محسوب می‌شود زیرا اگر ما امروز در خارج از مرزها با دشمنان مبارزه نکنیم قطعا در آینده باید در مرزهای خود با آن‌ها مبارزه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که تکلیف موصل چه می‌شود، گفت: همان‌گونه که جوانان شیعه پای کار آمده‌اند، باید جوانان مبارز اهل سنت نیز بسیج شده و پای کار بیایند تا بتوانند کشور عراق را از وجود نیروهای داعش پاکپسازی کنند، اما متأسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: برخی معتقدند افرادی که در گروه تکفیری داعش حضور دارند به دلیل پول است، این یک تفکر غلط است زیرا آن‌ها این اعتقاد را دارند که در جبهه حق حضور داشته و با کشته شدنشان به درجه شهادت نائل می‌شوند، بنابراین باید علمای اهل سنت وارد میدان شده و این تفکر غلط را از بین ببرند.

captcha