جمع‌آوری کتاب‌های شیخ فتنه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره
کد خبر: 2789280
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

جمع‌آوری کتاب‌های شیخ فتنه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

گروه بین‌الملل: کتاب‌های «یوسف قرضاوی»، رهبر معنوی جنبش اخوان‌المسلمین و معروف به شیخ فتنه از غرفه مؤسسه انتشاراتی «دارالشروق» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، وزارت فرهنگ مصر عصر دیروز، 10 بهمن‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مؤسسه انتشاراتی «دارالشروق» به درخواست‌ها در زمینه جمع‌آوری کتاب‌های یوسف قرضاوی از غرفه خود پاسخ و این کتاب‌ها را جمع‌آوری کرد.
در این بیانیه آمده است: عرضه این کتاب‌ها در غرفه مؤسسه انتشاراتی «دارالشروق» با خشم و ناراحتی بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره مواجه شد، زیرا بازدیدکنندگان نمایشگاه و مصری‌ها بر این باورند که یوسف قرضاوی به صراحت با مصر، ارتش و مردم آن دشمنی می‌کند.
وزارت فرهنگ مصر در این بیانیه اعلام کرد: این وزارت‌خانه با توجه به اصل آزادی بیان، اندیشه و ابداعی که به آن ایمان دارد، هیچ شروط نظارتی را برای غرفه‌داران داخلی وضع نکرد و به همین خاطر کتاب‌های یوسف قرضاوی بدون اطلاع وزارت فرهنگ و اداره کل کتاب مصر در غرفه دارالشروق عرضه شده بود و این مؤسسه نیز در احترام به اراده و خواست بازدیدکنندگان نمایشگاه اقدام به جمع‌آوری این کتاب‌ها کرد.
مؤسسه انتشاراتی «دارالشروق» مصر تنها مؤسسه انتشاراتی این کشور است که کتاب‌های یوسف قرضاوی، به‌عنوان یکی از حامیان اصلی جنبش اخوان‌المسلمین را منتشر می‌کند.
چهل‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه با مشارکت 840 ناشر از 26 کشور در قاهره افتتاح شد و فعالیت‌های این نمایشگاه تا 23 بهمن ادامه دارد.

مطالب مرتبط
captcha