مردم «ارزروم» ترکیه راهپیمایی «احترام به پیامبر(ص)» برگزار کردند
کد خبر: 2793798
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای موهن؛

مردم «ارزروم» ترکیه راهپیمایی «احترام به پیامبر(ص)» برگزار کردند

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مردم شهر «ارزروم» ترکیه دیروز، ۱۱ بهمن‌ماه، در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص)، راهپیمایی با شعار «احترام به پیامبر(ص)» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، راهپیمایی ادای احترام به پیامبر اسلام (ص) و محکومیت ظلم به دعوت سازمان‌های مردم نهاد ارزروم و با سازماندهی حزب عدالت و توسعه(حزب سیاسی حاکم در ترکیه) برگزار شد و در این تظاهرات، حاضران شعار‌هایی در حمایت از نبی مکرم اسلام سردادند.
در این تظاهرات، هزاران نفر که در مقابل مسجد نارمانلی منطقه یاقوتیه ارزروم تجمع کرده بودند با سردادن تکبیر و شعارهایی در حمایت از پیامبر (ص) تا میدان کنت در منطقه حوض باشی راهپیمایی کردند. 67 انجمن و سازمان غیردولتی مردم را به شرکت در این راهپیمایی فراخوانده بودند.
در این تظاهرات گسترده، «چنگیز یاولی اغلو»، «محی الدین آق ساق»، نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر ارزروم و امام جماعت مسجد منطقه «نارمانلی» این شهر حضور داشتند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با عنوان « پیامبر ما، مایه افتخار ما است»، «جان ما فدای تو ای محمد(ص)» و «ما امت  پیامبر خود محمد هستیم» را با خود حمل کردند.
همچنین «مصطفی غوفانلی»، رئیس شورای اداری ترکیه تشکل جامعه مدنی تصریح کرد: این اقدامات ناشایست در حق پیامبر گرامی اسلام به‌عنوان نماد رحمت و صلح، هرگز موضع ما را درباره اسلام و برادری، رحمت و فضیلت عوض نخواهد کرد.
اعتراضات به اهانت‌ نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام(ص) به دنبال انتشار کاریکاتور موهن در مناطق مختلف جهان از جمله ایران، نیجریه، ترکیه، افغانستان، فلسطین، لبنان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی برگزار شد و حمایت‌ها از حضرت محمد(ص) همچنان ادامه دارد.

captcha