کتاب «بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 2811517
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
از سوی انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی؛

کتاب «بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی» منتشر شد

گروه اقتصاد: کتاب «بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی؛ ضوابط اخلاقی و تدابیر ساختاری» به قلم حسین عیوضلو و وهاب قلیچ از سوی انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، این کتاب تلاش داشته تا با استفاده از آموزه‌های اسلامی، الهام‌گیری از قوانین و اسناد بالادستی کشور و تجارب سایر کشورهای جهان، ضوابط و کدهای اخلاقی نظام بانکی را در سه دسته درون‌بانکی ( شامل رعایت حقوق کارکنان و مسئولین بانک، رعایت حقوق مشتریان بانک، رعایت حقوق سهامداران بانک و حفظ و ارتقای شهرت و اعتبار بانک)، بین‌بانکی (شامل رعایت حقوق بانک مرکزی و کلیه مؤسسات شبکه بانکی) و فرابانکی (شامل جهت­‌گیری خدمات بانکی به منظور حفظ ثبات اقتصادی-اجتماعی جامعه، کاهش فقر و شکاف طبقاتی، صیانت از محیط زیست، حفاظت از منافع فرانسلی، رعایت حقوق شهروندی عامه مردم و رعایت حقوق سازمان‌ها و نهادهای دیگر) تدوین کند.

این کتاب از پنج فصل با عناوین «موازین و معیارهای اخلاقی در نظام اسلامی»، «درآمدی بر بانکداری اخلاقی»، «تجربه کشورهای مختلف در به‌کارگیری بانکداری اخلاقی»، «ضوابط اخلاقی در بانکداری اسلامی» و «جمع‌بندی و نتیجه‌گیری» تشکیل شده است.

لازم به اشاره است که کتاب «بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی؛ ضوابط اخلاقی و تدابیر ساختاری» در 256 صفحه و با قیمت ۱۲ هزار تومان روانه بازار شده است.

captcha