افزایش چشمگیر گرایش به اسلام در فرانسه
کد خبر: 2860598
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

افزایش چشمگیر گرایش به اسلام در فرانسه

گروه بین‌الملل: پس از حمله تروریستی به ساختمان هفته‌نامه «شارلی ابدو» در پاریس و علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای ارتباط دادن تروریسم با اسلام و مسلمانان، آمارها از افزایش گرایش مردم فرانسه به اسلام خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از رادیو «RTL» فرانسه، مسجد بزرگ پاریس از افزایش تعداد تازه‌مسلمانان خبر داد و اعلام کرد: در ماه ژانویه امسال 40 فرانسوی مسلمان شدند در حالیکه که سال گذشته در همین زمان 22 نفر به دین اسلام مشرف شده بودند.

برخی از شهرهای اصلی فرانسه مانند لیون و استراسبورگ نیز از افزایش گرایش به اسلام خبر داده‌اند.

در نتیجه حملات تروریستی به پاریس، مسلمانان فرانسه نگران افزایش اسلام‌هراسی در این کشور بودند، اما با وجود همه مشکلات آمارها از افزایش فروش قرآن کریم و نیز افزایش گرایش مردم به دین اسلام خبر می‌دهد.

رادیو RTL فرانسه این افزایش گرایش به اسلام را مسئله‌ای دور از انتظار توصیف کرد.

مساجد شهرهای بزرگ فرانسه نیز شاهد افزایش تعداد تازه‌مسلمانان هستند. در لیون و استراسبورگ گرایش به اسلام نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

یک جوان تازه‌مسلمان فرانسوی در گفت‌وگو با این رادیو گفت: «پس از حادثه شارلی ابدو می‌خواستم که در مورد اسلام بیشتر بدانم و به مطالعه درباره این دین پرداختم». 

در این برنامه رادیویی همچنین از ائمه مساجدی نام برده شد که به افزایش گرایش به اسلام در فرانسه تأکید دارند.

به گفته یکی از مسئولان مسجد پاریس، این تازه‌مسلمانان از همه اقشار جامعه اعم از مدیران، معلمان، افسران پلیس، پزشکان و ... هستند.

captcha