دعوت از هنرمند خادم‌القرآن ایرانی به مسابقات قرآن کویت
کد خبر: 2886940
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

دعوت از هنرمند خادم‌القرآن ایرانی به مسابقات قرآن کویت

گروه هنر: در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت که فروردین‌ماه با حضور دو قاری ایرانی در پایتخت این کشور برگزار می‌شود، رائین خانزاده با ارائه یک جلد قرآن نفیس جواهرنشان حضور خواهد داشت.

رائین خانزاده، هنرمند خوشنویس و ریزنگار قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت که امسال با اعزام دو قاری برجسته ایرانی نیز همراه خواهد بود، بخشی به نام خادمان قرآنی همانند آنچه ما در ایران آن را تجربه کرده‌ایم، وجود دارد که در آن از هنرمندان و افرادی که خدمتی به قرآن در موضوعات مختلف کرده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی ادامه داد: مدت 15 سال است که با نمایش آثار قرآنی که توفیق خلق آنها را داشته‌ام در نمایشگاه‌های معتبر کشورهای عربی و از جمله کویت شرکت کرده‌ام، امسال در بخش خادمان قرآنی حضور دارم.
خانزاده تصریح کرد: در این بخش با یک قرآن نفیس جواهرنشان حضور خواهم داشت؛ این قرآن به شیوه ریزنگاری در ابعاد 16 در 12 سانتیمتر با طلا نوشته شده است و هم‌اکنون هم مشغول نشاندن مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی و جواهرات روی جلد آن هستم تا آن را برای نمایشگاه آماده کنم.
این هنرمند خوشنویس با اشاره به اینکه از سنگ‌های برلیان، یاقوت و عقیق و... در تزئین جلد این مجلد قرآنی استفاده خواهم کرد، گفت: تصور می‌کنم که این قرآن با این سنگ‌هایی که روی جلد آن به کار می‌برم، درخشش خیره‌کننده‌ای داشته باشد، به هرحال با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری این مسابقات در کویت به عهده شخص امیر است و در آئین افتتاحیه که 10 فروردین است امیر کویت به اتفاق رئیس مجلس این کشور حضور خواهد داشت، تصور می‌کنم که هنر ایرانی را می‌توانم به شکل شایسته‌ای به نمایش بگذارم.
وی در پایان اظهار کرد: حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی را ارائه کرده‌اند که در ماه رمضان سال آینده نمایشگاه قرآن کریم با این شرایط برگزار نشود، دور از انصاف دیدم که در پایان عرایضم تشکر و قدردانی از این هوشمندی و تدبیر معاون قرآن و عترت نکنم؛ چرا که تجربه سال گذشته برگزاری نمایشگاه قرآن کریم دون شأن کلام‌الله مجید بود و باید این نمایشگاه در شرایطی بسیار عالی برگزار شود و امکانات فرهنگی و هنری کشور تماماً مصروف آن شود.

captcha