بخش دُرح شهرستان سربیشه تنها دو روحانی دارد
کد خبر: 2909778
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

بخش دُرح شهرستان سربیشه تنها دو روحانی دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه برخی از مناطق شهرستان با کمبود روحانی مواجه است، گفت: بخش درح شهرستان سربیشه تنها دو روحانی دارد و یا روستای بزرگی مانند مختاران اصلاً روحانی ندارد.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری، امام جمعه شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به برخی دیگر از مشکلات شهرستان سربیشه بیان کرد: نبود حوزه علمیه خواهران یکی دیگر از مشکلات شهرستان سربیشه است که البته مجوزهای ابتدایی تأسیس این حوزه گرفته شده و امیدواریم به مرحله اجرا برسد.



امام جمعه شهرستان سربیشه اظهار کرد: کار عمرانی برخی از مساجد روستاهای شهرستان سربیشه نیمه‌تمام است که با توجه به اینکه این مسجد مهمترین پایگاه فرهنگی است ضرورت دارد به این مسئله رسیدگی شده و بودجه لازم اختصاص یابد.



سربیشه نیازمند مجتمع فرهنگی و مذهبی است



سنجری ادامه داد: یکی‌دیگر از نیازهای شهرستان داشتن مجتمع فرهنگی و مذهبی در سربیشه است چرا که بسیاری از جوانان علاقه‌مند به فعالیت فرهنگی زیرساخت لازم برای کارهای خود نمی‌یابند و امکانات کافی در این زمینه ندارند.



وی افزود: داشتن کتابخانه‌ای به‌روز و متناسب با جمعیت شهرستان و نیاز به ساختمان مناسب برای دانشگاه پیام‌ نور سربیشه از دیگر اولویت‌های فرهنگی شهرستان سربیشه است.



حمایت کافی از دارالقرآن مردمی در سربیشه نمی‌شود



امام جمعه شهرستان سربیشه گفت: در این شهرستان دارالقرآن مردمی که زیر‌مجموعه سازمان تبلیغات است وجود دارد اما حمایت کافی از آن نمی‌شود و از طرف دیگر در برخی از مناطق شهرستان مانند مود و درح دارالقرآن وجود ندارد که باید در این زمینه نیز با اختصاص بودجه کافی اقدامات مؤثری انجام شود چه این دارالقرآن زیر‌مجموعه اداره فرهنگ ارشاد و چه زیر‌مجموعه سازمان تبلیغات باشد.



سنجری اظهار کرد: در بحث باشگاه‌های ورزشی نیز مشکلات عدیده‌ای در این شهرستان وجود دارد که اگر این طرح که در کنار مساجد و حسینیه‌ها در روستاها یک خانه ورزش احداث شود، به مرحله اجرا برسد با استقبال جوانان رو‌به‌رو خواهد شد و هیئت امنای مساجد نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهند نمود.



وی بیان کرد: با همت مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در سربیشه یک کانون فرهنگی ـ هنری تخصصی ویژه ایثار و شهادت فعالیت می‌کند و پیگیر ایجاد یک کانون فرهنگی هنری دیگر با محوریت بازی‌های رایانه‌ای اسلامی نیز هستند.



حوزه علمیه سربیشه تنها تا پایه سه را دارد



امام جمعه شهرستان سربیشه ادامه داد: درست هزینه‌کردن اعتبارات فرهنگی یکی از راه‌های رفع مشکلات فرهنگی است و درست نیست بودجه‌های فرهنگی صرف امور عمرانی شود حتی اگر متصدی آن کار یک نهاد فرهنگی باشد.



سنجری با اشاره به اینکه حوزه علمیه سربیشه مانند برخی دیگر از حوزه‌های شهرستان‌های استان تنها تا سه پایه تحصیلی را دارد و عموماً این حوزه‌ها طلبه را برای تحصیل در شهرهای بزرگتر آماده می‌کند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم طلبه در همان زندگی‌اش در آینده به تبلیغ بپردازد ضرورت دارد از حوزه‌های شهرستان‌ها حمایت‌های جدی‌تری صورت گرفته و قوی‌تر شوند.

captcha