گردهمایی علمای شیعه شهر بمبئی برگزار شد/ رونمائی از کتب دیجیتال فاطمی
کد خبر: 2912031
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
به‌مناسبت ایام فاطمیه؛

گردهمایی علمای شیعه شهر بمبئی برگزار شد/ رونمائی از کتب دیجیتال فاطمی

شعب خارجی: گردهمایی علمای شیعه بمبئی با محوریت موضوعات مربوط به ایام فاطمیه در مسجد ایرانیان این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این گردهمایی با حضور مهدی زارع بی‌عیب، مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی و  عالمی، معاون رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی نو برگزار شد.
این گردهمایی فرصتی فراهم آورد تا علما و روحانیون شیعه علاوه بر دیدار با هم، مباحثی را در خصوص ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مطرح کنند.
هدف اصلی این گردهمایی، تأکید بر مباحث و موضوعاتی بود که در سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) باید از طرف علما در منبر، مساجد و سوگواری‌ها مطرح شود. 
در این جلسه مقرر شد تا علاوه بر موضوع شهادت حضرت زهرا(س)، بر موضوعاتی نظیر اهمیت خانواده، سیره حضرت زهرا(س) و عملکرد و رفتار دخت مکرم اسلام(ص) با همسر و فرزندانشان، بر شأن و جایگاه خانواده در اسلام تأکید شود.
در این گردهمایی نماینده فرهنگی ایران در بمبئی، همدلی و همبستگی و بهره‌مندی از سیره حضرت زهرا(س) به ویژه در بعد خانوادگی و تعامل و رفتار با خانواده را رمز ماندگاری و استحکام مسلمانان به خصوص پیروان اهل بیت(ع) عنوان کردند و بر الگوگیری مسلمانان به ویژه زنان و دختران از ایشان تأکید کرد.
همچنین عالمی، مسئول خانه فرهنگ ایران در دهلی در سخنانی اهمیت برگزاری چنین محفلی را در گردهمایی تمامی علما و همفکری و همدلی آنان عنوان و ابراز امیدواری کرد که گردهمایی‌ها و همدلی بین علما، همچنان تداوم یابد و محکم‌تر شود.
وی توسل به سیره حضرت زهرا(س) را مطمئن‌ترین راه خوشبختی و رستگاری عنوان کرد و از همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) خواست که زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) را سرمشق زندگی خود سازند.
در پایان این دیدار، از لوح فشرده حاوی مجموعه‌ای از کتاب‌های جدید به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی در خصوص زندگی و سیره حضرت زهرا(س) رونمایی و نسخه‌هایی از آن بین حاضرین توزیع شد.

captcha