۲۱ استان در سال ۹۴ هفته‌های قرآن و عترت برگزار می‌کنند
کد خبر: 2913059
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
امیرنیا:

۲۱ استان در سال ۹۴ هفته‌های قرآن و عترت برگزار می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در ۲۱ استان کشور طی سال ۹۴ خبر داد.

علی‌اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت در حوزه تبلیغ و ترویج برای سال 94، گفت: یکی از برنامه‌هایی که جلسات کارشناسی آن نیز برگزار شده و قابلیت اجرایی در استان‌ها دارد، برگزاری هفته‌های قرآن و عترت است.
وی افزود: هر یک از استان‌ها، هفته‌های قرآن را براساس شرایط جفرافیایی استان برنامه‌ریزی کرده و زمان‌بندی آن را به ما اعلام می‌کنند تا جدول برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان‌ها را ترسیم کرده و اعلام عمومی کنیم.
امیرنیا ادامه داد: در سال 94، 21 استان هفته‌های قرآن و عترت خواهند داشت و هر استان که بخواهد این هفته‌های قرآنی را برگزار کند باید حداقل سه ماه قبل از برگزاری این هفته قرآنی، فراخوان عمومی خود را اعلام کند تا فعالان قرآنی و هنرمندان به تولید آثار متناسب با این هفته قرآنی پرداخته و آثار خود را عرضه کنند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد عنوان کرد: هفته‌های قرآن و عترت به همت ادارات ارشاد استان‌ها و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی هر استان برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: البته برگزاری این هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها منوط به تخصیص به موقع بودجه قرآنی سال 94 از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجلس است. هدف ما از برگزاری این هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها است و در صورتی که بودجه مورد نظر تأمین شود هیچ محدودیتی برای برگزاری این هفته‌های قرآن و عترت نخواهیم داشت.

captcha