محتوای کتب دینی برای دانش‌آموزان قابل فهم باشد
کد خبر: 2918985
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
بهرامسری:

محتوای کتب دینی برای دانش‌آموزان قابل فهم باشد

گروه اجتماعی: محتوای دینی کتب باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که برای دانش‌آموزان سنگین نبوده و قابل فهم باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، داوود بهرامسری، معاون آموزشی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور روز گذشته، 11 اسفند در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان ضمن تقدیر از زحمات مدیر کل تبلیغات اسلامی و رابط دبیرستان‌های معارف اسلامی استان و مدیران این مدارس و سالروز شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(س)، گفت: درخواست برای تغییر کتب درسی مدارس در حال پیگیری است که جلسات متعددی با وزارت آموزش و پرورش در این خصوص انجام شده است که همچنان ادامه دارد ولی با توجه به مواردی که وزارتخانه ذکر کرده  تغییر کتب فعلاً امکان‌پذیر نیست.

وی اظهارکرد: در جلساتی  که با مربیان و معلمان این مدارس داشته‌ایم سعی بر کم کردن حجم کتب است که تا جایی که امکان داشته باشد ساده‌سازی خواهد شد.

بهرامسری تصریح کرد: محتوای دینی کتب باید به گونه‌ای تنظیم شود که برای دانش‌آموزان سنگین نباشد و برای آنها قابل فهم باشد.

معاون آموزشی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور ، گفت: هم‌اکنون 94 مرکز آموزشی صدرا ورودی به سال چهارم هستند.

وی با بیان اینکه ظرافت خاصی در رشته‌ها و حتی تربیت دانش‌آموز در این مدارس وجود دارد عنوان کرد: بازدهی تربیتی و آموزشی در مدارس معارف اسلامی صدرای استان مرکزی به خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در مدارس معارف اسلامی نیروهای بزرگ و خدومی تربیت شده‌اند و حتی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند که این جای خوشحالی دارد.

بهرامسری ادامه داد: هدف سازمان تبلیغات اسلامی از ورود به بحث آموزش و راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی در درجه اول تربیت نیروی انسانی نخبه در مسائل معارف اسلامی در زمان حاضر و آینده است.

معاون آموزشی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور در پایان، خاطرنشان کرد: باید  مبحث انجمن اولیاء و مربیان در مدارس در اولویت قرار گیرد و حمایت از این انجمن در اولویت اول مدارس صدرا باشد.

captcha