کاهش چاپ قرآن در سال جاری/ مشکلات نشر همچنان پابرجاست
کد خبر: 2920249
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
حاجی‌شریف:

کاهش چاپ قرآن در سال جاری/ مشکلات نشر همچنان پابرجاست

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به کاهش چاپ قرآن در سال جاری گفت: مشکلات چاپ و نشر همچنان وجود دارد و این امر سبب کاهش چاپ قرآن شده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دراالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره آمار چاپ قرآن در بهمن‌ماه امسال گفت: تعداد مجوزهای چاپ قرآن در ماه گذشته 16 فقره بود که برای چاپ 150 هزار نسخه قرآن از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده است.

وی افزود: از تعداد مجوزهای چاپ یاد شده، 15 مجوز برای چاپ قرآن کلی با شمارگان 145 هزار نسخه و 1 مجوز جزئی برای چاپ 5 هزار نسخه قرآن صادر شده است. در بهمن‌ماه سال گذشته 197 هزار نسخه قرآن به چاپ رسیده است.

حاجی‌شریف با اشاره به تعداد مجوزهای نشر قرآن بیان کرد: بهمن‌ماه جاری 23 مجوز نشر قرآن با شمارگان 143 هزار و 500 نسخه صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش در این باره را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس تعداد مجوزهای نشر یاد شده، 8 مجوز برای قرآن جزئی با شمارگان 38 هزار نسخه و 15 مجوز کلی با شمارگان 105 هزار و 500 نسخه صادر شده است.

حاجی‌شریف با اشاره به کاهش چاپ قرآن در سال جاری اظهار کرد: کاهش چاپ و نشر قرآن در سال جاری نیز ادامه دارد و امسال در مجموع اوضاع چندان خوب نبوده است؛ زیرا مشکلاتی را که در سال گذشته با آنها مواجه بودیم، امسال نیز وجود داشتند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم یادآور شد: گرانی کاغذ و بالا بودن هدیه قرآن باعث کاهش شمارگان چاپ و همچنین عدم توان خرید مردم شده است.

وی همچنین به میزان اجزای تصحیح شده در قرآن اشاره و عنوان کرد: در مدت یاد شده 1292 جزء از قرآن توسط کارشناسان سازمان دارالقرآن تصحیح و به ناشران سپرده شده است.

captcha