افزایش سرمایه بانک‌ها با انتشار صکوک اجاره/ دومین کارت زرد مجلس به طیب‌نیا
کد خبر: 2942640
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
مهمترین اخبار بهمن ۹۳؛

افزایش سرمایه بانک‌ها با انتشار صکوک اجاره/ دومین کارت زرد مجلس به طیب‌نیا

گروه اقتصاد: کارت‌های اعتباری ایران هیچ شبهه شرعی ندارند، افزایش سرمایه نقدی بانک‌ها با انتشار صکوک اجاره، صدور مجوز بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری در بازار سرمایه و دومین کارت زرد مجلس به طیب‌نیا از مهمترین اخبار اقتصادی بهمن‌ماه ۹۳ هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهمترین اخبار اقتصادی بهمن‌ماه 93 در ادامه می‌آید:

محتوم دانستن فقر، مانعی در برابر رفع آن است/ ضرورت تبدیل عدالت به قانون

در نشست تخصصی «جامعه منهای فقر و تکاثر» که روز دوشنبه، 6 بهمن 93 در محل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد، بر پرداختن جزئی‌تر به موضوع عدالت و ضرورت تبدیل آن به قانون، تأکید شد.

کلی‌گویی درباره بکارگیری فناوری در بانکداری اسلامی مشکلی را حل نمی‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: اینکه بگوئیم بانکداری الکترونیک یا فناوری می‌تواند به بانکداری اسلامی کمک کند، کلی‌گویی است که معمولاً در ایران بسیار متداول است. مهم این است که ما چه نقشه‌ای داریم و این نقشه را چه کسانی طراحی می‌کنند؟

افزایش سرمایه نقدی بانک‌ها با انتشار صکوک اجاره

مؤسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی برای افزایش سرمایه نقدی خود با رعایت قانون تجارت و اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار مبادرت به انتشار صکوک اجاره قابل تبدیل به سهام خواهند کرد.

سیستم بانکی کنونی برای تحقق بانکداری اسلامی تأسیس نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی اظهار کرد: سیستم بانکداری ما هر جا احساس کند منافعش در معرض خطر است، قانون را دور می‌زند و تمکین نمی‌کند؛ چرا که این ساختار برای آن چیزی که ما در جمهوری اسلامی خواستار آن هستیم، یعنی بانکداری اسلامی، ساخته نشده است.

صدور مجوز بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری در بازار سرمایه

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایتام برکت، بزرگترین صندوق نیکوکاری بازار، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

ظرفیت‌های اقتصادی که از انقلاب اسلامی نشئت گرفت/ دستاوردهای اقتصادی انقلاب از نگاه آمار

به گفته شاه‌ویسی در دوران پس از انقلاب اسلامی با وجود همه محدودیت‌ها، پیشرفت‌های چشمگیری در همه عرصه‌های اقتصادی کشور پدید آمده است.

مجوز مجلس به ۷ وزارتخانه برای انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان صکوک اسلامی

نمایندگان مجلس به شرکت‌های وابسته و تابعه ۷ وزارتخانه‌ و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه دادند تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی منتشر کنند.

دومین کارت زرد مجلس به طیب‌نیا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پاسخ‌های وزیر اقتصاد به سؤال حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی در مورد عملکرد وزارت اقتصاد در بازار بورس را قانع‌کننده ندانستند؛ بنابراین دومین کارت زرد خود را به طیب‌نیا نشان دادند.

کارت‌های اعتباری ایران هیچ شبهه شرعی ندارند

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی تأکید کرد: شبهات شرعی که در مورد کارت‌های اعتباری ایران وجود داشت، در شورای فقهی بانک مرکزی برطرف شده و این کارت‌ها اکنون هیچ شبهه شرعی ندارند.

تشکیل بازار مشترک اسلامی؛ چالش‌ها و ظرفیت‌ها/ همگرایی سیاسی از مسیر اقتصاد

عضو هیئت‌ علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن بیان موانع تشکیل بازار مشترک اسلامی به زمینه‌ها و ظرفیت‌های این اقدام در جهان اسلام اشاره کرد.

آیین‌نامه نحوه تأسیس و اداره مؤسسات مالی و اعتباری غیردولتی ابلاغ شد

آیین‌نامه نحوه تأسیس و اداره مؤسسات مالی و اعتباری غیردولتی که بنا بر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید تا ابتدای سال ۸۸ تصویب و ابلاغ می‌شد با تصویب هیئت‌ وزیران دولت یازدهم برای اجرا ابلاغ شد.

بررسی ابزارهای جدید تأمین مالی در کمیته فقهی سازمان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب فروش اختیاری سهام در کمیته فقهی این سازمان خبر داد و گفت: در حوزه ابزارسازی که برای ایجاد تعادل در بازار دارای اهمیت است، چند ابزار جدید را مطرح و در کمیته فقهی سازمان بورس مورد بررسی قرار داده‌ایم.

چرایی حمایت بازاریان از انقلاب اسلامی؛ منافع اقتصادی یا احساس تکلیف؟

در مورد نقش بازاریان در انقلاب اسلامی سخنان زیادی گفته شده و گاهی شبهاتی در مورد آن مطرح شده است که چرا قشری همانند قشر بازاری در خدمت انقلاب اسلامی قرار گرفت و آیا این قشر به دنبال منافع اقتصادی خود بودند؟

تحقق بانکداری اسلامی نیازمند آزادسازی نظام بانکی از قیود تحمیلی است

طیب‌نیا با اعلام اینکه در آینده نزدیک شاهد حذف تحریم‌ها خواهیم بود، گفت: برای تحقق بانکداری اسلامی باید آزادسازی نظام بانکی از قیود تحمیلی و تسهیلات تکلیفی انجام شود.

captcha