ضرورت توسعه اکوسیستم بانکداری الکترونیک
کد خبر: 2740063
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
نیلی تأکید کرد:

ضرورت توسعه اکوسیستم بانکداری الکترونیک

گروه اقتصاد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در تبیین اهداف همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت: همایش امسال با محوریت ضرورت توسعه اکوسیستم بانکداری الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرهاد نیلی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، ضمن تشریح برنامه‌های چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، افزود: در این همایش با حضور مدیران، کارشناسان و اساتید صاحب نظر، چشم‌انداز پیش‌روی صنعت بانکداری الکترونیک و عملکرد دهه گذشته در این زمینه، بررسی و ارزیابی می‌شود.
وی این نشست را بزرگترین گردهمایی صنعت بانکداری الکترونیک کشور دانست و تصریح کرد: در همایش امسال همچون گذشته مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.
نیلی یکی از تفاوت‌های اصلی این همایش با همایش‌های گذشته را دعوت از سخنرانان کلیدی مطرح بین‌المللی عنوان و اظهار داشت: افرادی همچون برت کینگ، آینده‌پژوه و نظریه‌پرداز استرالیایی موضوع جهانی شدن فناوری مالی و تحول در بانکداری جهانی؛ پیتر هیومن، مدیر تجارت همراه شرکت اریکسون موضوع بررسی تاثیرات موبایل در صنعت بانکداری و جان کارلتون کلی، مشاور ارشد پی دبلیو سی ویتنام موضوع پیاده‌سازی بانکداری متمرکز، آموزه‌ها و تجربیات پژوهش‌های بین المللی را در این نشست ارائه می‌کنند.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، دیگر ویژگی چهارمین همایش را پنل‌های تخصصی با قالب جدید دانست و عنوان کرد: در این پنل‌ها با همکاری صاحبنظران حوزه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت موضوعاتی همچون کارت‌های اعتباری، بازنگری در ساختار درآمدی بانک‌ها، مدل‌های بانکی نوین ایران، پرداخت فرامرزی، نقش داده‌کاوی در کسب و کار بانکی و بانکداری باز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نیلی در ادامه با اشاره به نقشه راه بانک مرکزی در افق 1400 اظهار داشت: در این همایش دستاورد‌های پژوهش‌های نقشه راه بانک مرکزی در افق 1400 و چشم انداز نظام مالی کشور، سند محصولات بانکی نوین ایران، معروف به پروژه مبنا و کتاب چالش‌های پولی و بانکی اقتصاد ایران رونمایی می‌شود.
چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روز‌های 6 و 7 بهمن‌ماه در مرکز‌ همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

captcha