«زن و خانواده از دیدگاه مذهب جعفری و شافعی» بررسی می‌شود
کد خبر: 2987393
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
در سمینار اندونزی؛

«زن و خانواده از دیدگاه مذهب جعفری و شافعی» بررسی می‌شود

شعب خارجی: سمینار علمی تخصصی «زن و خانواده از دیدگاه مذهب جعفری و شافعی» فردا، ۲۶ اسفند، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در «جاکارتا»، پایتخت اندونزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به اهمیت موضوع زن و خانواده و تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به موضوع زنان و خانواده، رایزنی فرهنگی ایران برگزاری سمینار «زن و خانواده» از دیدگاه مذهب جعفری و شافعی را در دستور کار قرار داده است.
این سمینار با حضور و سخنرانی هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه ایران و استاندار «جوگجاکارتا» در سالن اصلی آمفی تئاتر دانشگاه «سونان کالیجاگا» برگزار می‌شود.
23 مقاله علمی به سه زبان اندونزیایی، انگلیسی و عربی برای ارائه در این سمینار، ارسال و از این میان حدود 10 مقاله برتر به زیور طبع آراسته شده است.
همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل دارالحدیث در این سمینار حضور یافته و به ارائه مقاله خود با موضوعات «عوامل تقویت و تضعیف خانواده در احادیث» و «جایگاه زن در اسلام با استناد به مذهب جعفری» می‌پردازند.
سیداحمد حبیب‌نژاد، معاون مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از دیگر سخنرانان این سمینار خواهد بود که با موضوع «اصول حاکم بر حقوق خانواده در نظام فقه جعفری» به ارائه مقاله خواهد پرداخت.
گفتنی است، در وضعیتی که دشمنان در حال ایجاد شکاف میان مذاهب اسلامی و به دنبال تضعیف خانواده در اسلام هستند، این سمینار می‌تواند قدمی مثبت در راستای تحکیم وحدت اسلامی و نیز موضوع مهم خانواده بردارد.

captcha