ورود بیش از پنج میلیون نفر مسافر به استان قم
کد خبر: 3051353
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

ورود بیش از پنج میلیون نفر مسافر به استان قم

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: از تاریخ ۲۷ اسفند ماه گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری طبق آمار بیش از پنج میلیون نفر مسافر وارد استان قم شده اند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، یونس عالی پور با بیان اینکه از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۳ تا پایان روز هفتم فروردین ماه جاری طبق آمار، پنج میلیون و413هزار و 346 نفر مسافر وارد استان قم شده اند، اظهار کرد: در این بین نزدیک به چهار میلیون و 867 هزارو 722 زائر به شهر قم وارد شده اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 21هزار و 600 نفر از ۲۷ اسفندماه گذشته الی هفتم فروردین ماه برای مسافرت به استان قم از ناوگان ریلی استفاده کرده اند، بیان کرد: با توجه به تمهیداتی که ستاد تسهیلات زائران استان قم اندیشیده است مسافران نوروزی در اماکنی چون هتل ها و مهمانسراها، مدارس، ورزشگاه ها، کمپ ها و بوستان ها اسکان یافته اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه 36 هزار و 192 مسافر نوروزی در مدت مذکور در هتل ها و مهمانسراهای قم اسکان یافته اند، افزود: همچنین در این تاریخ سه هزار و 556 زائر غیر ایرانی در هتل های استان قم اسکان یافته اند. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز همانند سال های گذشته به عنوان بازوی ستاد تسهیلات زائران در بحث اسکان مسافران و زائران نوروزی عمل کرده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم با در اختیار گذاشتن بیش از ۴۴۰ مدرسه توانسته است از ۲۷ اسفندماه الی هفتم فروردین ماه 309 هزار و 523 مسافر را اسکان دهد.

عالی پور با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی به استان قم، علاوه بر هتل ها و مدارس، اماکنی که قابلیت اسکان مسافر را دارند در این راستا مورد استفاده قرارداده ایم بیان کرد: در مدت مذکور505 هزار و96 مسافر در اماکنی چون کمپ ها و بوستان ها، حسینیه ها و تکایا، مهمانسرای ادارات و خوابگاه ها و سالن های ورزشی اسکان یافتند.

captcha