وحدت کلمه؛ رمز پیروزی جامعه اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)
کد خبر: 3147001
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

وحدت کلمه؛ رمز پیروزی جامعه اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: یک مدرس حوزه علمیه با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه وحدت کلمه رمز پیروزی است، گفت: راه حل پیروزی در مبارزه با غرب را امام(ره) به ما نشان داده‌اند که وحدت کلمه است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم حمیدی، مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به تبیین موضوع وحدت ملت و دولت از نظرگاه امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: طبق روال هر سال، مقام معظم رهبری با توجه به شرایط روز و نیازهای کشور، عنوانی را برای سال انتخاب می‌کنند که همه مسئولان و مردم متوجه این نکته بشوند که امروز نیاز اساسی اسلام و کشور این عنوان و شعار است، لذا باید به آن توجه شود، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا نیاز کشور و اسلام برآورده شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند. این شعار، عنوان دیگری از وحدت است؛ یعنی امسال، سال همدلی و وحدت و کمک کردن به یکدیگر است؛ یعنی دولت باید به مردم کمک کند. مقام معظم رهبری این موضوع را در بیانات خود تبیین کردند؛ یعنی دولت باید به خود مردم اعتماد کند، در مقابل آن اعتماد دولت به بیگانگان قرار دارد.

حمیدی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری معنای وحدت دولت و ملت به این معنا است که تکیه دولت بر ملت باشد و بداند مردم استعداد بسیار بالایی دارند و خود آنها می‌توانند با صبر، تدبیر و پشتکار کشور را به پیشرفت برسانند. به فرموده امام(ره) ما می‌توانیم کاری کنیم که پیشرفته‌تر از غرب باشیم و فکر و همت ما می‌تواند این پیشرفت را برآورده کند.

این مدرس حوزه علمیه افزود: اما کمک مردم به دولت این معنا است که اگر دولت این تصمیم را گرفت که به مردم اعتماد کند، راه امام(ره) را ادامه دهد و خواسته‌های به حق مقام معظم رهبری را پیگیری کند، ملت هم باید با صبر و حوصله، فداکاری و ایثارگری به دولت کمک کند.

وی به تبیین برکات این وحدت و همدلی میان دولت و ملت پرداخت و گفت: امام(ره) فرمودند: «باید ما همه این رمز را بفهمیم که وحدت کلمه رمز پیروزی است». پیروزی در جایی معنا دارد که مبارزه‌ای در میان باشد، چنانکه در حال حاضر در حال مبارزه با استکبار غرب هستیم. راه حل پیروزی در این مبارزه را امام به ما نشان داده‌اند و آن وحدت کلمه است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ یعنی دولت و ملت برای پیروزی بر غرب با هم متحد شوند.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) وحدتی که باید دنبال آن باشید وحدتی است که سبب پیروزی شما بشود. وحدت بین دولت و ملت که خواسته مقام معظم رهبری به این معنا است که دولت و ملت باید متحد شوند و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

حمیدی با تأکید بر اینکه وحدت مدنظر امام(ره) و مقام معظم رهبری وحدتی است که سبب پیروزی ما و تقویت و شکوفایی اقتصاد مقاومتی است، گفت: این وحدتی است که به دنبال آن پیروزی محقق می‌شود.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به حدیث «دست خدا با جماعت است» خاطرنشان کرد: لذا به توصیه امام باید اختلاف را کنار بگذاریم. اگر ما متحد شدیم، خدا نیز ما را یاری می‌کند، چنانکه قرآن کریم می‌فرماید: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»(محمد، 7). اگر دولت و ملت ما علیه غرب که امروز با تحریم اقتصادی به دنبال فلج کردن ملت ایران است، متحد شدند، خدا آنها را یاری می‌کند.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در پایان با تأکید بر اینکه فرمایشات امام(ره) را نباید فراموش کنیم، گفت: امام راحل در عبارت دیگری فرمودند: «از هر گونه اختلاف بپرهیزید که چون موریانه خوب و بد را نابود می‌کند». اگر اختلافی پیش بیاید، دشمن از آن سوء استفاده می‌کند. قرآن کریم می‌فرماید:«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»(آل عمران، 103) راه حل وحدت اعتصام به حبل‌الله است و حبل‌الله در زمان معصومین، ائمه(ع) و در زمان غیبت ولی‌فقیه است. به عبارتی اگر می‌خواهیم اسلام حفظ شود و تسلیم دشمن نشویم، راه آن وحدت بین ملت و دولت و پیروی از ولی‌فقیه است.

captcha