۲۹ فروردین؛ آغاز ثبت‌نام معتکفین در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3147105
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

۲۹ فروردین؛ آغاز ثبت‌نام معتکفین در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت نام معتکفین از ۲۹ فروردین‌ماه مقارن با ۲۸ جمادی‌الثانی آغاز و تا ۹ اردیبهشت به‌مدت ۱۲ روز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: ثبت نام معتکفین از 29 فروردین‌ماه مقارن با 28 جمادی‌الثانی آغاز و تا 9 اردیبهشت به‌مدت 12 روز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال در مرکز استان در 6 مسجد، شامل مسجد جامع و المهدی(عج)  ویژه براداران و مسجد حضرت زینب(س)، امام رضا(ع)، الزهرا(س) و کوثر ویژه خواهران برگزار می‌شود.
بزمانی افزود: مهمترین جلوه برگزاری اعتکاف که در اسلام باید به آن پرداخته شود خلوت بین انسان و خداوند است، چراکه در طول سال انسان درگیر مسائل مادی و معنوی و مشکلات اخلاقی است و این مراسم فرصتی برای نزدیک شدن به خداست.
وی بیان کرد: امسال همانند سال‌های قبل مشارکت خیرین و انسان‌های متدین را برای شرکت در امور مادی و معنوی اعتکاف خواستاریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: تمام ایام به معصومین تعلق دارد اما ایام اعتکاف بهترین فرصت است که انسان با خود و خدای خود خلوت کند.
بزمانی با بیان این‌که جامعه به معنویت امروز بیش از هرزمانی نیازمند است، گفت: فرصت‌های معنوی ایام حج، عرفه و رمضان و این ماه های پربرکت و خاص که جرائم در آن‌ها کمتر صورت می‌گیرد می‌تواند فرصتی باشد که زمینه‌ساز ترویج ارزش‌های دینی و معنویت در جامعه شود.

captcha