دست‌های پشت‌ پرده‌ای درصدد مخدوش‌کردن چهره ایران در منطقه است
کد خبر: 3173590
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
داور مصری مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌‌وگو با ایکنا:

دست‌های پشت‌ پرده‌ای درصدد مخدوش‌کردن چهره ایران در منطقه است

گروه بین‌الملل: استاد عبدالوهاب با اشاره به عدم دعوت از ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر گفت: بدون شک دست‌هایی پشت‌ پرده درصدد مخدوش‌کردن چهره ایران در منطقه بوده و تبلیغ تشیع در مصر اتهامی واهی است.

استاد طه عبدالوهاب، قاری برجسته و داور مصری مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب، به موضوع عدم دعوت از نمایندگان ایران برای شرکت در بیست‌و‌دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر اشاره کرد و گفت: شکی نیست افراد و گروه‌هایی پشت‌پرده‌ درصدد مخدوش‌کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مصر هستند.
وی افزود: من سفرهای بسیار زیادی به ایران داشته‌‌ام و در بسیاری از مسابقات قرآنی در ایران داوری کرده‌ام و طی این مدت با ملت ایران آشنا شدم و آن‌ها را محب و دوستدار قرآن کریم دیدم.
استاد عبدالوهاب عنوان کرد: همچنین برای اثبات این که مردم ایران به‌دور از تعصب مذهبی هستند، طی گفت‌وگوی خود با برخی از شخصیت‌ها و فعالان قرآنی ایران فیلم مستندی تهیه کردم، در این فیلم از «مهدی دغاغله»، از اساتید و داوران قرآنی ایران پرسیدم که اگر از من درخواست اذان شیعی شود موافقت نخواهم کرد، آیا شما با این مسئله مشکلی دارید؟ که وی در جواب گفت: «نظر شما کاملا محترم است و هر انسانی آزاد و مختار است و عقاید وی مورد احترام و من این فیلم را در بسیاری از رسانه‌ها پخش کردم و بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی داشت».

این قاری برجسته مصری گفت: این فیلم اثبات کرد که در ایران هیچگونه تعصب مذهبی وجود ندارد و افکار و عقاید ملت ایران مبنی بر این است که هر انسانی آزاد خلق شده و افکار و عقاید خود را دارد و نظر هر شخصی محترم است.
عقاید ملت ایران برپایه تسامح، دوستی و به‌دور از تعصب است
طه عبدالوهاب با اشاره به‌این که من در ایران هیچگونه تعصبی در مذهب شیعه ندیدم، گفت: فرهنگ ملت ایران مبتنی بر تسامح و احترام متقابل است و با وجود این که من اهل سنت هستم، اما زمانی که برای داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن و تلاوت در محافل قرآنی به ایران سفر می‌کنم، هیچگونه برخود نامناسبی تاکنون مشاهده نکرده‌ام، بلکه حس می‌کنم در کشوری هستم که محب و دوستدار قرآن کریم و نشر تعالیم این کتاب مقدس هستند و هیچگونه آثار تعصب مذهبی مشاهده نکردم.
وی در ادامه به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و دعوت از متسابقین تمامی کشورها به‌ویژه مصر برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: اقدام ایران در دعوت از متسابقین مصر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن عملی بسیار پسندیده است.
طه عبدالوهاب تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن گامی مهم در نشر فرهنگ قرآن کریم و سنت شریف نبوی است و امری بسیار ارزشمند و حائز اهمیت به‌شمار می‌رود.
این داور بین‌المللی درباره تصمیم اخیر وزارت اوقاف مصر مبنی بر عدم دعوت از ایران برای حضور در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر اظهار داشت: به نظرم این امر، تصمیم خود وزارت اوقاف مصر نیست. البته نباید تحولات اخیر منطقه را بی‌تأثیر در عدم حضور ایران در این مسابقات بدانیم.
وی افزود: این اصل مهم را نباید فراموش کنیم که قرآن کریم به‌عنوان کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان باید موجب وحدت و یکپارچگی امت اسلام شود نه تفرقه آن‌ها و این امر را باید سرمشق کارهای خود قرار دهیم.
دشمنان خواهان وحدت و یکپارگی مسلمانان نیستند
این فعال قرآنی مصری بیان کرد:  بدون‌شک افراد کینه‌توز و مغرضی وجود دارند که خواهان وحدت و یکپارچگی مسلمانان نیستند، زیرا در صورت همبستگی مسلمانان قدرتی نیرومند تشکیل خواهند داد و این امر ترس و هراس را در دل دشمنان ایجاد می‌کند، البته بر سر این موضوع که افرادی در پشت‌پرده وجود دارند که خواهان وحدت مسلمانان نیستند، بیشتر مردم اتفا‌ق نظر دارند که این مسئله‌ای بسیار خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.
طه عبدالوهاب در پایان عنوان کرد: من به‌عنوان استاد همیشه به قرآن‌آموزان خود این امر را تأکید می‌کنم که سیاست و منافع کشورها جدا از مذاهب است و برای ما که فعالان قرآنی هستیم، امور دنیوی چندان مهم نیست و اهمیتی برای این موضوع قائل نیستیم و قرآن کریم یک امر جدا از این  امور است.

captcha