استقبال گسترده از فراخوان اعتکاف در هامبورگ/ تکمیل ظرفیت ثبت‌نام
کد خبر: 3190725
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

استقبال گسترده از فراخوان اعتکاف در هامبورگ/ تکمیل ظرفیت ثبت‌نام

شعب خارجی: فراخوان ویژه مراسم اعتکاف مرکز اسلامی هامبورگ با استقبال گسترده مسلمانان از ملیت‌های گوناگون در این کشور مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، مرکز اسلامی هامبورگ تکمیل ظرفیت ثبت‌نام در مراسم روحانی و معنوی اعتکاف در این مرکز را به دلیل استقبال گسترده علاقمندان اعلام کرد.
مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد جامع امام علی(ع) این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین مساجد اروپا امسال برای یازدهمین سال متوالی مراسم اعتکاف را در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (12 تا 14 اردیبهشت‌ماه) برابر با 13 ، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌‌کند.
تاکنون این برنامه با استقبال بسیار گسترده خواهران و برادران مسلمان از کشورهای مختلف اروپایی و با ملّیت‌های گوناگون مواجه شده است؛ به گونه‌ای که در مراسم اعتکاف امسال مسلمانان از کشورهایی چون هلند، بلژیک، سوئد، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، اتریش، نروژ و نیز شهرهای مختلف آلمان حضور خواهند داشت.
از آنجا که ظرفیت شبستان مسجد امام علی(ع) جهت اعتکاف شرعی، محدود و داوطلبان حضور در این مراسم بی‌نظیر در اروپا بسیار زیاد هستند، مسئولین ستاد اعتکاف مرکز اسلامی هامبورگ ضمن اعلام تکمیل ظرفیت ثبت‌نام، در نظر دارند معتکفین را از میان ثبت‌نام‌کنندگان از طریق قرعه‌کشی انتخاب کنند.
مرکز اسلامی هامبورگ برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی، پاسخ به سؤالات شرعی، تشکیل حلقه‌های کسب معرفت به زبان‌های مختلف، تلاوت دو جزء قرآن در دو نوبت صبح و عصر، مداحی، برگزاری مراسم ویژه شب وفات حضرت زینب(س) و برگزاری اعمال امّ داود را  برای معتکفین تدارک دیده است.

captcha