تأکید معاون نخست‌وزیر مالزی بر ضرورت پیروی از قرآن و سنت
کد خبر: 3190921
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

تأکید معاون نخست‌وزیر مالزی بر ضرورت پیروی از قرآن و سنت

شعب خارجی: محی‌الدین یاسین در افتتاحیه مسابقات سراسری قرائت قرآن مالزی تأکید کرد: در کلام خدا هم علم است و هم اخلاق و مسلمانان باید براساس قرآن و سنت عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، آیین گشایش پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن در مالزی در شامگاه دوشنبه، 31 فروردین، در مرکز همایش‌های «JAWI» شهر کوالالامپور برگزار شد.
در این مراسم محی‌الدین یاسین، معاون نخست‌وزیر مالزی، جمعی از مقامات سیاسی و مذهبی مالزی و‌ علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی حضور داشتند. 
 در این مراسم عثمان مصطفی، دبیرکل سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و حاضران درباره اهمیت قرائت قرآن کریم در روایات سخن گفت. 
 محی‌الدین یاسین، معاون نخست‌وزیر مالزی نیز طی سخنانی درباره اهمیت مجلس تلاوت قرآن و شعار اسلام سخنرانی کرد و گفت: قرآن رحمتی برای همه جهانیان است.
معاون نخست‌وزیر مالزی در ادامه سخنان خود لیبرالیسم و پلورالیسم را مخالف عقیده اسلام دانست و بیان کرد: «خدا وحی را نازل و خود آن را حفظ کرد. در کلام خدا هم علم است و هم اخلاق و باید مسلمانان بر اساس قرآن و سنت عمل کنند».
بنا بر این گزارش، مسابقات سراسری قرآن مالزی به صورت سالانه توسط مرکز توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) با هدف توسعه قرائت قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم قرآن برگزار می‌شود.
این مسابقات با رقابت 28 قاری  مرد و زن از 14 ایالات مالزی در حوزه قرائت قرآن تا پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نفرات اول تا سوم  این مسابقات به مسابقات بین‌المللی سایر کشورها و مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام می‌شوند و به ترتیب 30000 ، 20000 و 10000 رینگیت(واحد پول مالزی) دریافت خواهند کرد.

captcha