جامعه قرآنی در کنار تلاوت قرآن، حمایت از مظلوم را نیز دنبال کند
کد خبر: 3204797
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
در برنامه امروز افق مطرح شد؛

جامعه قرآنی در کنار تلاوت قرآن، حمایت از مظلوم را نیز دنبال کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئولان قرآنی کشور در برنامه امروز افق بر لزوم حضور خودجوش جامعه قرآنی در تجمع حمایت از مظلومان جهان اسلام در کنار تلاوت قرآن تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برنامه رادیویی افق، امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با موضوع تجمع جامعه قرآنی در حمایت از مردم مظلوم یمن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و با اجرای محمدرضا پورمعین به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن رفت.

محمدرضا پورمعین، مجری‌کارشناس برنامه افق در ابتدای این برنامه به دستگاه‌های مشارکت‌کننده برای برگزاری این تجمع که امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه از ساعت 18 تا 19:30 در میدان فلسطین انجام خواهد شد، اشاره کرد و گفت: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، جمعیت قرآنی استان تهران، خبرگزاری ایکنا، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی، سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شبکه قرآن سیما، رادیو قرآن، شورای عالی قرآن، فرهنگسرای قرآن و... شورای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله دستگاه‌های مشارکت‌کننده برای اجرای برنامه امروز هستند.

حجت‌الاسلام حمید محمدی در این برنامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام که سال گذشته انجام شد و ایشان به پیچ تاریخی اشاره کرده بودند، گفت: استکبار و رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب اسلامی فلسطین را اشغال کردند، اردن را گرفتند و قرار بر این بود که نیل تا فرات و... را نیز بگیرند تا اسرائیل نماد قدرت باشد که در بین راه به انقلاب اسلامی ایران برخورد کردند و کم‌کم عقب‌نشینی کرده و بخش زیادی از لبنان و سوریه را تخلیه کردند؛ پیچ تاریخی همین است.

استکبار با مانعی به نام انقلاب اسلامی روبه‌رو شده است

وی افزود: امریکا و اروپای غربی که استراتژی حمایت از رژیم صهیونیستی را دارند با مانعی به نام انقلاب اسلامی روبه‌رو شده‌اند و در حال حاضر تمام آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بینند و طبیعی است که از هیچ اقدامی برای نابودی انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند و طی سال‌های گذشته از تمامی قوای خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی یادآور شد: اما به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، رهبری امام خمینی(ره)، حمایت‌های مقام معظم رهبری و استقامت مردم انقلابی روز به روز نظام جمهوری اسلامی ایران مستحکم‌تر شده و تردیدی هم در این موضوع وجود ندارد.

محمدی ادامه داد: استکبار طی سال‌های گذشته در افغانستان، عراق، سوریه و... همواره با شکست روبه‌رو شد و سوریه که براساس ادعای آنها بنا بود چند سال پیش بساطش برچیده شود هم‌اکنون به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است و حتی در بحرین نیز موفق نبوده است.

وی افزود: عربستان با حمله به یمن، قصد داشت تا به اسرائیل کمک کند تا در این پیچ تاریخی کاری انجام داده باشد هم ناکام ماند؛ عربستانی که یمن یکی از حیات خلوت‌هایش تلقی می‌شد اما به این دلیل که کیان خود را از جانب یمن دستخوش فروپاشی می‌دید و در یک حرکت کاملاً ناشیانه و بدون توجه به مسائل امنیتی و سیاسی تصمیم به یک تجاوز نظامی به یمن گرفت اما بدون شک این جنایت و تجاوز سرعت فروپاشی نظام عربستان را صددرصد افزایش داده است.

وی افزود: سعودی‌ها در دو بعد دچار یأس شده‌اند که یکی در جبهه میدانی است و علی‌رغم تلاش همه‌جانبه چیزی که عاید آنها شده است قابل توجه نیست و در جبهه ائتلاف نیز کشورهایی که قرار بود همکاری داشته باشند خود را کنار کشیدند. عربستان هم در میدان و هم در جبهه ائتلاف دچار سرخوردگی است.

جامعه قرآنی در تمامی امور باید پیشتاز و پیشرو باشد

در این بخش از برنامه افق، رحیم قربانی با اشاره به تجمع امروز جامعه قرآنی، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با آرمان‌هایی که اسلام به‌دنبال آن است مقابله می‌کند و یکی از آن استراتژی‌ها حمله به امت اسلامی است و قاعدتاً جامعه قرآنی ما از جمله؛ قاریان، حافظان، اساتید، پیشکسوتان و خادمان قرآن که در تلاوت و انس با قرآن باید همواره پیشتاز و پیشرو باشند و بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و اعلام به موقع مواضع خود را داشته باشند باید پای کار باشند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جهت محکومیت جنایات آل‌سعود، تجلیل از مردم مظلوم یمن و گرامیداشت شهدای یمن این تجمع را برگزار کنیم.

وی افزود: در تجمع امروز جامعه قرآنی، قاریان، حافظان و اساتید قرآن حضور داشته و مواضع خود را به‌منظور دفاع از مظلوم و اعلام انزجار اعلام می‌کنند.

قربانی افزود: جامعه قرآنی امروز همدل و همزبان با اعلام انزجار از جنایات اخیر آل‌سعود ساعت 18 تا 19:30 در میدان فلسطین گردهم می‌آیند و دو تن از قاریان بین‌المللی از جمله؛ محمدرضا پورزرگری و حمیدرضا احمدی‌وفا ما هم تلاوت قرآن داشته و سخنرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخشی از این برنامه بعد از قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی ‌نوری همدانی، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم به نمایندگی از حافظان قرآن، لاله افتخاری به نمایندگی از بانوان جامعه قرآنی و استاد محمد خواجوی به نمایندگی از اساتید قرآن سخنرانی خواهند داشت و قرائت بیانیه این تجمع نیز توسط استاد علی‌اکبر حنیفی انجام می‌شود.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در این بخش از برنامه اظهار کرد: فرمایشات الهی مقام معظم رهبری درباره یمن، از یک بحران بین‌المللی جلوگیری کرد. یمن از کهن‌ترین کشورهای عربی است که همیشه مورد طمع بیگانگان در طول تاریخ بوده است و عشق یمنی‌ها به اهل بیت(ع) همیشه زبان‌زد بوده است و ساختار حکومتی یمن از پایان قرن سوم میلادی برگرفته از اهل بیت(ع) بوده است.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع هشدار به حاکمان جوان عربستان بود تا فکر تعرض و تجاوز به یمن را از سر بیرون کنند.

محمدی عنوان کرد: دلیل هشدار جدی مقام معظم رهبری این است که عربستان می‌خواهد با این کار بین جهان اسلام جنگ ایجاد کند و با حاکمیت تحمیلی که دنبال می‌کند به این جنگ دامن بزند و همچنین تلاش دارند به بهانه تسلط بر یمن به تقویت رژیم سهیونیستی و تسلط آن بر یمن برسد.

تجمع امروز قرآنیان، صحنه عمل و آزمایش آنها است

قربانی در این بخش از برنامه گفت: امروز برای جامعه قرآنی، قاریان، حافظان و اساتید قرآن صحنه عمل و آزمایش است تا موضع خود را ‌برابر اتفاقات منطقه و جهان نشان دهند. بحث جامعه قرآنی به این نیست که فقط برای تلاوت به جایی بروند بلکه باید در چنین صحنه‌هایی نیز حضور داشته و مبارزه خود را انجام دهند.

وی افزود: آگاهی و بصیرتی که جامعه قرآنی باید در مقابله با استکبار داشته باشد امروز به نمایش گذاشته می‌شود و جامعه قرآنی به‌عنوان یکی از گروه‌های تأثیرگذار باید نظر خود را در چنین اتفاقات و رویدادهایی اعلام کرده و در صحنه حضور داشته باشند.

وی افزود: اخیراً اظهارات دو تن از قاریان و حافظان سعودی و کویتی را شاهد بودیم که برخلاف نص صریح آیات و برخلاف اهداف اسلام و قرآن عمل کردند و در مقابل جامعه قرآنی باید یک تجمع مردمی و خودجوش را ارائه کنند.

حمید محمدی در بخش دیگری از برنامه افق ضمن تشکر از ابتکار جامعه قرآنی برای برگزاری تجمع قرآنیان، گفت: به‌عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه باید این اتفاق رخ می‌داد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر ما سه دیپلماسی را پیش‌رو داریم که اولین دیپلماسی، دیپلماسی «فطرت و عدالت» برای دعوت انسان‌ها به حق، دومین دیپلماسی، دیپلماسی «وحدت» که دعوت جهان اسلام به وحدت الهی است و سومین دیپلماسی، دیپلماسی «ولایت» است که هر سه دیپلماسی ذیل اصول و حکمت و مصلحت اداره می‌شود و نه فقط جهان اسلام بلکه جهان انسانیت را نیز رهبری کرده و در یک فرآیند جامع به نفع مستضعفین جهان سازماندهی می‌کند.

قربانی در پایان گفت: در شرایط فعلی شاید جامعه قرآنی کار خاصی نتواند بکند اما با دعا برای وحدت مسلمانان و نابودی استکبار جهانی و حمایت از مظلومان جهان، عمل صالحی را انجام می‌دهد.

captcha