حمایت از مردم مظلوم یمن با حضور پرشکوه فعالان قرآنی
کد خبر: 3205848
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
ایکنا گزارش می‌دهد؛

حمایت از مردم مظلوم یمن با حضور پرشکوه فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: تجمع جامعه قرآنی در جهت حمایت و تجلیل از شهدا و مقاومت ملت یمن و محکومیت اقدامات شنیع آل سعود عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تجمع امروز، پنجم اردیبهشت جامعه قرآنی در جهت حمایت و تجلیل از شهدا و مقاومت ملت یمن و محکومیت اقدامات آل سعود و به خاک و خون کشیدن غیر نظامیان و زنان و کودکان مظلوم، برگزار شد.

در این تجمع که از ساعت 18 تا 19:30 در میدان فلسطین تهران برپا شد، محمدرضا پورزرگری و حمیدرضا احمدی‌وفا دو نفر از قاریان بین‌المللی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در بخشی از این تجمع پیام آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید توسط مرتضی نجفی‌قدسی قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است؛ قدرت‌های استکباری که در رأس آنها آمریکا است چون منافع و سلطه‌گری خویش را در خطر دیده‌اند به این فکر افتاده‌اند که در کشورهای اسلامی جمعیت‌هایی را به عنوان سلفی‌گری، داعش و بوکوحرام با پول‌های گزافی که از راه نفت و گاز و خون دل ملت که به دست می‌آورند ایجاد کنند و در کشورهایی مانند سوریه، لبنان، عراق و بحرین با شقاوت تمام به تخریب، کشتار زنان و کودکان بپردازند تا اینکه کار به جایی رسید که حکومتی که خود را خادم الحرمین و الشریفین معرفی می‌کند و هر سال با چاپ میلیون‌ها قرآن و ارسال آن به کشورهای دنیا خود را شاخص اسلام معرفی می‌کند امروز به کشور اسلامی یمن که جرمی به جز استقلال‌خواهی و نجات خود از سلطه‌گری، هدف دیگری ندارد حمله کرده و جنایات شرم‌آوری را مرتکب گردید.

به گزارش ایکنا، محمد خواجوی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در این مراسم طی سخنانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی در برابر تمام استکبار، قد علم کرد و ایستاد.
وی افزود: خط هابیلیان و قابیلیان مربوط به دیروز و امروز نیست و از گذشته دور در جریان بوده است تا به امروز، در این بین امام خمینی(ره) با رهبری فرزانه خود این راه حق را که راه هابیلیان بود به گونه ای هدایت نمودند که اسلام به مثابه خورشیدی تابناک در دنیا درخشیدن گرفت و این درخشش همچنان ادامه دارد.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: تاکنون که راه استکبار در باطل و به بطالت گذشته است و با زر و زور سعی داشته است تا اسلام را به کنار بزند، این تقابل ادامه داشته است. استکبار با این حرکات سعی دارد تا در این قالب اسلام ناب و اسلام حقیقی را با شکست مواجه کند که به حول و قوه الهی محقق نخواهد شد چرا که این وعده الهی است.


خواجوی بیان کرد: دشمنان اسلام ناب با تبلیغات، تحریفات و تلاش‌های مذبوحانه خود تلاش دارند تا اسلام را به زانو در بیاورند اما خواست خداوند در برابر آنها ایستاده است. این وعده الهی است و آل سعود این را باید آویزه گوش خود کند که سرانجامش چیزی جز نابودی نخواهد بود.

متن کامل این سخنان را اینجا ببینید!

چهره مدعیان دروغین حامی حرمین شریفین

در بخش دیگری از این مراسم، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به میدان فلسطین که تجمع در آن صورت گرفت، تصریح کرد: مردم فلسطین مظلوم هستند اما مردم یمن به مراتب از آنها مظلوم‌ترند چرا که آنها توسط دشمنان آشکار اسلام مورد ظلم واقع شده‌اند اما مردم یمن از سوی کسانی مورد تعرض قرار گرفته‌اند که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارند.
وی اظهار کرد: کسانی که قرآن را چاپ می‌کنند و شبکه‌های آنها مدام قرآن را پخش می‌کند، اما نه تنها به رسم قرآن که به رسم پیشینیان خود نیز که حرمت ماه حرام را نگه می‌داشتند نیز عمل نکردند. اینان نه حرمت کشتگان خود را نگه داشتند و نه حرمت قرآن کریم را در ماه حرام نگه داشتند.
افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تحولات اخیر اشاره و بیان کرد: مردم یمن نشان دادند که عربستان از این جریان طرفی نخواهد بست و چه زود این در عمل ثابت شد.

متن کامل این سخنان را اینجا ببینید!

در ادامه نیز مهدی سیف، مدرس قرآنی کشورمان به بیان سخنانی به زبان عربی پرداخت.

این تجمع بیانیه‌ای هم داشت که توسط علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی قرائت شد در بندهای این بیانیه آمده بود؛ 1- مردم مسلمان و رنجور یمن بدانند که با صبر و تکل به حزم و تدبیر، خزان این جولت باطل را برابر دولت حق خواهند دید که خداوند وعده داده است، « فَانتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ» و «ان جندنا لهم الغالبون» و نیز اینکه درج دُرج عقیق حکومت اسلامی در حلقه کشور به خون جگر و استقامت شود و برادران ایرانی‌تان همراهان معنوی شما خواهد بود «گر در یمنی چو با منی پیش منی»
2 - استفاده ابزاری از قاریانی که از قرآن، فقط و حرف و صوت را دریافته‌اند و در جان، بی بهره از معرفت قرآنند در نمایش‌های تبلیغاتی حمایت از مستکبران عربی، نشانگر تکاپوی ناکام مشروعیت از قرآن است در حالی که متن قرآن کریم، بالاترین سند و نفی و قدح این اعمال ننگین است.
3 - شهدای پرتعداد اهل سنت یمن و عراق باطل کننده ادعای گزاف متجاوزانی است که با شعار حمایت از اهل سنت، می کوشند تا عواطف مذهبی مسسلمانان را به نفع خویش تهییج نمایند این شهدا عامل افتخار و آشکارکننده کذب و نفاق تفرقه افکنانی است که از وحدت اسلام می‌هراسند.
4 - اکنون که به تعبیر مقام معظم رهبری چند جوان بی تجربه، امور عربستان را در دست گرفته‌اند و توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، شایسته است دولت محترم و دستگاه‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به اقدامات و جنایات دولت سعودی موضع‌گیری شفاف‌تری نمایند خصوصاً اقدامات اخیری که غرور مذهبی و ملی ایرانیان را نیز آزرده است.
5 - این تجمع از شوراهای سیاست‌گذار دستگاه‌ها و مراکز قرآنی کشور می‌خواهد نسبت به تدوین سیاست‌ها، هماهنگ سازی‌ها و اجرای فعالیت‌های روشنگرانه که بر پایه معارف و فعالیت های قرآنی، ماهیت قرآن ستیز آل سعود و روابط  در پرده دولت‌های مفسد کشورهای اسلامی را آشکار می‌سازد، اقدام نمایند و ابعاد پنهان تطاول فکری و تهاجم نظامی علیه کشورهای اسلامی را تبیین نمایند.

همه آمده بودند...
در این مراسم فعالان، مدیران، قاریان و حافظان قرآن کریم حضور پررنگی داشتند از جمله افرادی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به حجت الاسلام حمید محمدی، حجت الاسلام احمد شرفخانی، علی اکبر توپچی، سیدحسین موسوی بلده، مهدی قره‌شیخلو، یوسف افراش، حجت الاسلام سیدحسین کوششی، ابوالفضل خوش‌منش، محمد انجم‌شعاع، عبدالرسول عبایی، بهروز یاریگل، سعید طوسی، میرموسایی، رحیم خاکی، حمید صابرفرزام، احمد حاجی شریف، بهرام محمدی‌نیا، محمدحسین محمدزاده، ولی یاراحمدی، حسن ربیعیان، حسن گروسی، رحیم قربانی، محمد‌رضا پور‌معین، محمد‌تقی میرزا‌جانی، منصور قصری‌زاده، حسن محمدی، جهانبخش فرجی، علی سرابی، علی فربین، حسینعلی شریف، حسن ربیعیان، حجت‌الاسلام موسوی متقی، سعید و مجید زکی‌لو و جمع دیگری از فعالان قرآنی کشورمان اشاره کرد.

گزارش تصویری اجتماع قرآنیان در محکومیت جنایات آل سعود و حمایت از ملت یمن

captcha