اسامی برترین‌های رقابت‌های بین‌المللی قرآن بانوان اردن اعلام شد
کد خبر: 3208971
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

اسامی برترین‌های رقابت‌های بین‌المللی قرآن بانوان اردن اعلام شد

گروه بین‌الملل:اسامی نفرات برتر دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن «الهاشمی» اردن ویژه بانوان دیروز، پنجم اردیبهشت‌ماه، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، مراسم اختتامیه این مسابقات صبح دیروز، 5 اردیبهشت با حضور هایل عبدالحفیظ داوود، وزیر اوقاف و امور اسلامی و مقدسات اردن در مرکز فرهنگی ـ اسلامی وابسته به مسجد «عبدالله بن الحسین» در شهر امان، پایتخت اردن برگزار شد و اسامی نفرات برتر رشته‌‌های مختلف این مسابقات اعلام شد.
هایل عبدالحفیظ داوود ضمن سخنانی در این مراسم تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، نمایندگان شماری از کشورهای عربی و اسلامی حضور داشتند و این رخداد قرآنی با حمایت و نظارت پادشاه اردن و با هدف نشر تعالیم اسلامی،  ایجاد صلح جهانی و تحکیم همکاری میان امت اسلام به صورت سالیانه برگزار می‌شود.
وفاء العمد، مدیر امور بانوان وزارت اوقاف اردن نیز ضمن سخنانی در این مراسم گفت: ما امروز بر سر سفره قرآن کریم دور هم آمده‌ایم و در این مسابقات بانوان حافظ قرآن کریم به رقابت پرداختند تا در نشر اندیشه صحیح اسلام که به‌دور از هرگونه افراط‌گری، غلو و تندروی است، شریک باشند.
وی افزود: برگزاری این مسابقات قرآنی بیانگر اهتمام بر نشر و حفظ صحیح قرآن کریم در جامعه اردن است.
در ادامه این مراسم اسامی نفرات برتر اعلام و به آنها جوایزی اهدا شد.
در رشته حفظ کل قرآن کریم همراه با  تفسیر واژگان‌های جزءهای 16 تا 18 قرآن کریم به ترتیب نادیه الحبیب بوساق از الجزایر، اسراء ابوالعینین از بحرین، سمیه الشیخ علی از تونس، بیان زیاده از فلسطین و هاجر مهرعلیان از ایران رتبه‌های اول تا پنجم را به‌ خود اختصاص دادند.
در رشته دوم این مسابقات که شامل حفظ بیست جزء متوالی قرآن کریم بود، سندس الخیری از اردن، نور منیره محمد نور از مالزی، نور عزاتی روسلی از برونئی، موزه الهاشمی از امارات و جوریه برمه از جمهوری چاد حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.
در رشته سوم این مسابقات که شامل حفظ 10 جزء از قرآن کریم نیز، عبیر بو سردانه از اردن، ساره الشیب از قطر، امه الرحمن حیدر از هند، ریم عصام العوضی از کویت و بری اوزدیمیر از ترکیه به‌ترتیب مقام اول تا پنجم را کسب کردند.  
گفتنی است، دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «الهاشمی» اردن، 31 فروردین‌ماه، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی و مقدسات اردن آغاز شد و هاجر مهرعلیان، بانوی حافظ قرآن کشورمان توانست در این دوره از مسابقات مقام پنجم در رشته حفظ کل قرآن کریم همراه با تفسیر را به خود اختصاص بدهد.

captcha