آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن تونس
کد خبر: 3248352
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن تونس

گروه بین‌الملل: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن تونس، عصر دیروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، در مسجد جامع «الزیتونه» تونس، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصدر»، در این دوره از مسابقات، نمایندگان 23 کشور اسلامی به رقابت می‌پردازند و این مسابقات تا 16 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
عبدالستار بدر، مشاور وزیر امور دینی تونس عنوان کرد: در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در دو رشته حفظ کامل قرآن کریم و تجوید به‌رقابت می‌پردازند که در هر رشته 20 متسابق حضور دارند.
وی افزود: در کمیته داوری این دوره از مسابقات، 11 داور حضور دارند که شش داور از کشور تونس و پنج داور دیگر از  سایر کشورهای اسلامی هستند.
عبدالستار بدر در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های این مسابقات در مقر فرعی وزارت امور دینی تونس در شهر «باردو» برگزار می‌شود.
مشاور وزیر امور دینی تونس گفت: در هر رشته 10 متسابق به‌عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند که 17 اردیبهشت‌ماه در کاخ «قرطاج» تونس و با حضور رئیس‌ جمهور این کشور تجلیل خواهند شد.
عبدالستار بدر در پایان تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن تونس همه ساله با نام یکی از علما و بزرگان این کشور در زمینه حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود که این دوره با نام «علامه المکی بن ابی طالب القیروانی» برگزار می‌شود.
گفتنی است، رضا گلشاهی و محمد‌علی اسلامی به‌‌عنوان نمایندگان ایران در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس حضور دارند.

captcha