اختتامیه نخستین «جایزه جهانی عکس اربعین» برگزار می‌شود
کد خبر: 3248414
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
فردا؛

اختتامیه نخستین «جایزه جهانی عکس اربعین» برگزار می‌شود

شعب خارجی: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فردا، ۱۴ اردیبهشت، آیین اختتامیه نخستین «جایزه جهانی عکس اربعین» را با معرفی صاحبان آثار برتر، در موزه امام علی (ع) برگزار می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه اربعین حسینی و هم‌زمان با راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان حضرتش از سراسر جهان به سوی کربلای معلی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آذر ماه سال گذشته نخستین دوره «جایزه جهانی اربعین» را در رشته عکاسی، در ایران و دیگر کشورها برگزار کرد.
عکس‌های دریافتی براساس فراخوان دبیرخانه جایزه جهانی اربعین با تلفن همراه یا دوربین‌های عکاسی با موضوعات پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در ایام اربعین در جای جای جهان، رخدادهای مهم در ارتباط با اربعین در کشورهای مختلف جهان و موضوع آزاد پیشنهادی ارسال‌کننده اثر مرتبط با اربعین حسینی، به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین ارسال شد.
پس از داوری آثار توسط هیئت داورانی متشکل از 3 تن از اساتید و کارشناسان مطرح رشته عکاسی کشورمان، 50 عکس به بخش نمایشگاه راه یافتند و 4 نفر ایرانی و 2 نفر از کشور عراق و پاکستان به عنوان خالقان آثار برتر انتخاب شدند.
بر همین اساس مراسم اختتامیه نخستین جایزه جهانی اربعین، از ساعت 10 صبح فردا با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از هنرمندان و فعالان و مسئولان فرهنگی و صاحبان 50 اثر برگزیده این جایزه جهانی، در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود.
بنا بر اعلام این گزارش، به صاحبان 4 اثر برگزیده نخست ایرانی، جایزه سفر 10 روزه به عتبات عالیات و به 2 نفر برتر خارجی، جایزه سفر 10 روزه به مشهد مقدس و دیگر اماکن زیارتی کشورمان، تعلق می‌گیرد.
همچنین نمایشگاه آثار برگزیده در موزه امام علی (ع) دایر بوده و پس از نمایش در قالب «نمایشگاه عکس اربعین» در رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر جهان، به نمایش درخواهد آمد.
این جایزه در سال‌های آینده علاوه بر رشته عکاسی، به آثاری در بخش‌های دیگر هنری نیز اهدا خواهد شد.
گفتنی است، مراسم اختتامیه با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری تهران و موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود.
 

captcha