مسلمانان ارزش‌های اسلامی را پاس بدارند/ قرآن کشتار مسلمانان را صریحاً ممنوع کرده است
کد خبر: 3252657
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
امام‌جمعه موقت‌اهل سنت بندرعباس:

مسلمانان ارزش‌های اسلامی را پاس بدارند/ قرآن کشتار مسلمانان را صریحاً ممنوع کرده است

گروه سیاسی: شیخ احمد عالی‌زاده قتال و کشتار مسلمانان در ماه‌های حرام را شدیداً محکوم کرد و گفت: قرآن‌ کریم کشتار مسلمانان را صریحاً ممنوع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی(ایکنا) از هرمزگان، شیخ احمد عالی‌زاده، امام‌جمعه موقت اهل‌ سنت بندرعباس دیشب، 13 اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران با اشاره به آیه 36 سوره مبارکه توبه، قتال و کشتار مسلمانان در ماه‌های حرام را شدیداً محکوم کرد.

وی با بیان اینکه ماه‌‎های ذی‌قعده، ذی‌حجه، محرم و رجب از ماه‌های حرام هستند، گفت: جای بسی تأسف است که برخی مسلمانان با تبعیت از رهبران فاسد خود در این ماه‌های حرام که قتال با مشرکان نیز به نص صریح قرآن حرام و ممنوع است به جان یکدیگر افتاده‌اند.

امام‌جمعه موقت اهل‌ سنت بندرعباس افزود: بر تک‌تک افراد امت اسلامی لازم و ضروری است که ارزش‌های اسلامی را پاس بدارند و به انسانیت انسان‌ها احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه مسلمانان به احدی اجازه ندهند این‌گونه در ماه‌های حرام حرمت‌شکنی کند، گفت: نگذارید تشنگان قدرت و ثروت حرم امن الهی و سرزمین وحی را ناامن کنند.

رئیس شورای روحانیت اهل‌ سنت بندرعباس ضمن تقبیح دخالت‌های بیگانگان در امور و مسائل داخلی کشورها و آنچه هم‌اکنون در شبه جزیره عربستان و یمن اتفاق می‌افتد، گفت: برکناری ولیعهد عربستان به علت مخالفت او با سیاست‌های غلط رهبران آن رژیم در اداره امور مملکت بود.

وی افزود: اگر چه حکومت‌های سلطنتی در آیین و مکتب ما جایگاهی ندارند اما این باور را نیز داریم که در میان آنها مانند خانواده‌های من و شما انسان‌های مومن و صالحی وجود دارند که قطعا با عملکرد نادرست رهبران خود مخالف هستند و هرگز این سیاست‌های غلط را تأئید نمی‌کنند.

شیخ عالی‌زاده در پایان برای همه نیروهای جهادی و مبارز که خالصانه و صادقانه در راه خدا جهاد می‌کنند آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

captcha