تصویب قانون محدودیت زاد و ولد مسلمانان در میانمار
کد خبر: 3308269
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

تصویب قانون محدودیت زاد و ولد مسلمانان در میانمار

گروه بین‌الملل: دولت میانمار طی اقدامی شنیع و با هدف پیشگیری از افزایش جمعیت اقلیت مسلمان در این کشور قانون محدودیت زاد و ولد مسلمانان را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت سازمان امور دینی ترکیه، حکومت میانمار که در رأس آن راهب‌های بودایی نژادپرست قرار دارند، برای مسلمانان این کشور قانون محدودیت زاد و ولد را تصویب کرد. طبق این قانون که به دلیل نگرانی راهب‌های بودایی ملی‌گرا از افزایش جمعیت اقلیت مسلمان در این کشور به تصویب رسیده است، هر زن مسلمان هر 36 ماه یک بار می‌تواند صاحب فرزند شود.

این قانون که به مرحله‌ اجرا نیز در آمده، از طرف ر‌اهب‌های بودایی ملی‌گرا برای پیشگیری از افزایش جمعیت مسلمانان روهینگیا (ناحیه غرب میانمار) پیشنهاد شده است.


روزنامه «گاردین» در این باره نوشت: در پشت پرده قانون محدودیت تولید مثل که با تأیید «تین سین»، رئیس‌جمهور میانمار اجرایی شده است، راهب‌های بودایی ملی‌گرا قرار دارند.


گفتنی است، این تنها ظلم کشور میانمار علیه مسلمانان نیست، بلکه دولت این کشور ضمن عدم اعطای حق شهروندی به مسلمانان، آنان را به مهاجرت نیز وادار می‌کند.

مطالب مرتبط
captcha