تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز در نشست بین‌دینی بورکینافاسو
کد خبر: 3258338
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز در نشست بین‌دینی بورکینافاسو

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در نشست بین‌دینی که به همت مرکز فرهنگی اسلامی بورکینافاسو CCIB، با حضور جوانان مسلمان و مسیحی برگزار شد،‌ بر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی lefaso.net، این نشست با عنوان «همزیستی» برگزار شد و شرکت‌کنندگان با تکیه بر آموزه‌های قرآن و انجیل درباره موضوع نشست به عنوان عنصری بسیار مهم در زندگی افراد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در بورکینافاسو به دلیل حضور پیروان ادیان گوناگون، همزیستی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و مرکز فرهنگی اسلامی بورکینافاسو نشست همزیستی را با هدف ارتقای همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان برگزار کرد.

سخنرانان در این نشست، با تأکید بر موضوع همایش اعلام کردند که همه جوامع را به تلاش برای تأمین همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت کردند.

امام تیم توره، همزیستی را یکی از ارزش‌های موجود در قرآن و سنت رسول(ص) توصیف کرد و گفت: بر اساس قرآن همزیستی از اراده خداوند که انسان‌ها را متفاوت آفریده، نشئت می‌گیرد.

اسقف ساوادوگو نیز با اشاره به اینکه همزیستی اساس انجیل است، گفت: با بررسی عهد جدید متوجه می‌شویم که این کتاب جز از همزیستی سخن نگفته است.

captcha