آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در روند جنگ تحمیلی است
کد خبر: 3305930
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
قاسم‌آبادی:

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در روند جنگ تحمیلی است

گروه اجتماعی: آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در روند جنگ تحمیلی است و اهمیت آن به حدی است که برخی از صاحب‌نظران و اندیشمندان، دوران جنگ را به دو بخش مهم جنگ پیش از فتح خرمشهر و جنگ پس از آزادی خرمشهر تقسیم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی محمد قاسم‌آبادی، معاون اجرایی سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 30 اردیبهشت در نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد نیروهای مسلح استان، اظهارکرد: آزادسازی خرمشهر به‌عنوان یک روز ملی شناخته شده است؛ چراکه از این مقطع به بعد نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی خارج شده و با حالت تهاجمی آغازی برای پیروزی‌های بعدی شدند.

قاسم‌آبادی با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی(ره) که فرمودند؛«خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ادامه داد: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. روز سوم خرداد تجدید میثاق ملت سرفراز ایران اسلامی با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و لازم است که در بزرگداشت این روزعزیز تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: تقویت روحیه داخلی و شکست و ضعف در ارتش دشمن و سران آنها از نتایج درخشان آزادسازی خرمشهر است؛ چراکه در این عملیات جوانان رزمنده با خلوص نیت و با اراده پولادین و تقوای مثال زدنی و اطاعت از ولی فقیه توانستند غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنند.

این مقام مسئول، حقیقت بزرگداشت سوم خرداد را شکرگزاری از خداوند و قدردانی از زحمات رزمندگان، ایثار شهدا و تکریم ملت بزرگ ایران  دانست و افزود: اهمیت این روز نه‌تنها از آن جهت است که رزمندگان اسلام با تدبیر حکیمانه، ابتکار عمل و حماسه آفرینی کم نظیر خود توانستند بخشی از خاک اشغال شده ایران را آزاد کنند، بلکه عظمت سوم خرداد از این رو است که این پیروزی نماد سرافکندگی، خواری و ذلت قوای مهاجم، صدام  و شاهان عرب حامی او شد.

وی ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر نقطه عطف در روند جنگ تحمیلی است و اهمیت آن به حدی است که برخی از صاحب‌نظران و اندیشمندان، دوران جنگ را به دو بخش مهم جنگ پیش از فتح خرمشهر و جنگ  پس از آزادی خرمشهر تقسیم کرده‌اند جنگ ما نیز از آغاز به‌صورت دفاع شروع شد و تا این ساعت هم ما در حال دفاع هستیم.

معاون اجرایی سپاه روح الله استان در پایان با اشاره به برنامه‌های متنوع نیروهای مسلح، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تیپ سپاه روح الله، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، سخنرانی فرماندهان و رزندگان عملیات آزاد سازی خرمشهر قبل از خطبه‌های نماز جمعه، گلباران قبور پاک شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های نیروهای مسلح به‌مناسبت سوم خرداد است.

captcha