معرفی شخصیت حضرت عباس(ع) منحصر به شجاعت ایشان نشود
کد خبر: 3306441
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
آیت‎الله حسینی‌بوشهری:

معرفی شخصیت حضرت عباس(ع) منحصر به شجاعت ایشان نشود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‎های علمیه با بیان اینکه مهمترین ویژگی حضرت عباس(ع)ولایت‌مداری است، گفت: مردم حضرت عباس(ع) را بیشتر در جنبه شجاعت و مردانگی خلاصه می‎کنند ولی این گونه نیست و ایشان از بزرگترین اولیا، صلحا، بندگان، فقها و مفسران در طول تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه شب گذشته، اول خرداد در مراسم غبارروبی آستان امامزاده سیدعلی(ع) و میلاد حضرت عباس(ع) در این امامزاده شریف با اشاره به ویژگی‎های حضرت عباس(ع) گفت: مردم حضرت عباس(ع) را بیشتر در جنبه شجاعت و مردانگی خلاصه می‎کنند ولی این گونه نیست و ایشان از بزرگترین اولیا و صلحا و بندگان و فقها و مفسران و... تاریخ است.
وی افزود: در زیارت‌نامه ایشان به نقل از حضرت امام صادق(ع) آمده است که ایشان عبدصالح خدا هستند؛ صفتی که ما در نماز به عنوان بزرگترین افتخار رسول خدا از آن یاد می‎کنیم؛ ایشان عبد صالح و مطیع خدا و ولی خدا بودند و دومین خصلت ایشان هم در همین زمینه یعنی ولایت مداری و تبعیت کامل از امام خلاصه می‎شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: قدرت معنوی این دو حرم شریف در کربلا باعث شده که امروز داعشیان سرمست از تسخیر الرمادی پیام حضور در کربلا را بدهند ولی باید بدانند که شیعیان علوی آرزوی آنها را به گور خواهند برد.

خداوند سه سوره ضحی، کوثر و انشراح را برای دلداری به پیامبر(ص) نازل کرد
حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: خداوند سه سوره ضحی، کوثر و انشراح را برای دلداری به پیامبر اکرم(ص) نازل کرد؛ در سوره ضحی وقتی پانزده روز به  پیامبر اکرم وحی نرسید بسیاری ایشان را مورد تمسخر قرار دادند ولی خداوند پس از این سوره بود که به پیامبر اکرم(ص) دلداری دادند که این مسیر به بهترین شکل در حال طی شدن است.
وی افزود: در سوره انشراح نیز وقتی پیامبر به خداوند عرضه کرد که چه ابزاری به ایشان برای صبر و دفاع در مقابل این همه خطرات دشمنان خدا همچون پیامبران بزرگ دیگر از سوی خداوند به ایشان داده می‎شود خداوند نیز آیه‎های سوره انشراح را به ایشان نازل کردند و فرمودند ما به تو صبر عظیم دادیم و نام تو را بلند آوازده کرده و خواهیم کرد. امروز نیز تعبیر این سوره به روشنی قابل رویت است و امروز در سراسر جهان سادات هاشمی و نبوی و علوی حضور دارند و این نسل در سراسر دنیا در حال رشد است.
حسینی بوشهری با اشاره به نحوه نزول سوره کوثر گفت: این سوره نیز در همین رابطه نازل شد و پیامبر اکرم پس از سرزنش از سوی دشمنانی که ایشان را ابتر می‎خواندند از سوی خدا هدیه‎ای بی‌همتا همچون حضرت زهرا(س) را گرفتند تا به وسیله ایشان هم نسل ایشان و هم دین اسلام ادامه یابد.
وی اظهار کرد: همیشه اهل بیت(ع) پیامبر از زمان صدر اسلام تا زمان خلفای اموی و عباسی و بعد از آن در معرض قتل‌عام‌ها و شدیدترین هجمات از سوی دشمنان بودند؛ خلفای و اموی و عباسی بارها و بارها سعی کردند با قتل عام سراسری سادات آنها را از روی زمین محو کنند ولی ورود امامزادگان به ایران و مناطق دیگر و نقش عظیم فرهنگی که آنها در جامعه اسلامی داشتند باعث شد که این نام امروزه در بلندای آسمان باشند و امروز می بینم که نسل علوی پرخیرترین و پربرکت ترین نسلها در عالم است.

پیامبر(ص) حق سنگین هدایت را برعهده دارد
مدیر حوزه‎های علمیه خاطرنشان کرد: از دیرباز امامزادگان همیشه محل رجوع و احترام و تکریم مردم بوده است و این رجوع و احترام نیز به دلیل احترامی است که مردم برای پیامبر خود قائل هستند؛ زیرا پیامبر(ص) بر گردن همه بشریت حق سنگین هدایت را به عهده دارد زیرا ایشان پیامبر خاتم است.
وی گفت: حضور و جود امامزادگان در شهرهای ما چندین مزیت خاص را دارد که یکی از آنها حس آرامشی است که به مردم داده شده است؛ مزار امامزادگان محل امنی برای رجوع مردم است و مردم در این مکان‌ها خود را از استرس‎های زندگی امروزی خلاص می‎کنند و از این حرم‎ها آرامش و انرژی می‎گیرند.
آیت‌الله بوشهری اظهار کرد: وقتی که متوکل عباسی نقش آرامش بخش و عزت بخش حرم امام حسین(ع) در کربلا را دید دستور داد تا قبر امام حسین(ع) را با خاک یکسان کنند و قبلی‌ها و بعدی‎های او نیز این سرزمین را به آب بستند و تا قبر ایشان گم شود ولی این تأثیرهیچ‌گاه از بین نرفت.
وی به نقش عزت‌آفرین مراقد مطهر امامزادگان در شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: این قبور پایگاه عزت و مقاومت و نور و معنویت هستند؛ در مقابل ما نیز باید آنها را بشناسیم، احترام بگذاریم و عشق بورزیم و پیرو راه آنها باشیم زیرا قبور این بزرگان، هویت بخش است و هویت ما با آنها تعریف می‎شود.

captcha