رقابت ۴۰ متسابق در جشنواره قرآنی دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای لرستان
کد خبر: 3309141
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

رقابت ۴۰ متسابق در جشنواره قرآنی دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی آزمون کتبی جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان لرستان امروز، نهم خردادماه با رقابت ۴۰ متسابق در خرم‌آباد برگزار شد.

سعید والی‌زاده مرادی، رئیس اداره فرهنگی و قرآنی دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری مرحله استانی آزمون کتبی جشنواره فرهنگی و قرآنی دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان لرستان امروز، نهم خردادماه درمحل دانشکده فنی پسران خرم‌آباد خبر داد.

وی گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش کتبی و شفاهی است که مرحله شفاهی آن در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و حفظ قرآن طی ماه گذشته برگزار شد.

والی‌زاده مرادی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه 5 کشوربه میزبانی استان لرستان طی سال گذشته، اضافه کرد:  بخش کتبی این جشنواره نیز در رشته‌های احکام، مفاهیم قرآنی، احادیث و ادعیه، دیدگاه سیره معصومین، حُسن حفظ قرآن، تلاوت قرآن و مداحی برگزار شده است.
وی با بیان این‌که سه نفر برتر در هر رشته به مرحله کشوری راه خواهند یافت، ادامه داد: در مرحله استانی و بخش کتبی این جشنواره 40 متسابق شرکت داشتند و مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز تابستان سال‌جاری برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، جشنواره سراسری فرهنگی و هنری در رشته‌های بخش شفاهی شامل تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ 3 جزء پیوسته، مداحی(ویژه برادران)، اذان(ویژه برادران) و بخش کتبی شامل مفاهیم قرآنی، نهج البلاغه، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، احکام، آشنایی با احادیث و ادعیه و بخش ادبی و هنری شامل  شعر، خوشنویسی، نقاشی، عکس و طراحی پوستر(رایانه) برگزار شده است.

captcha