مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در تظاهرات کرانه باختری
کد خبر: 3311162
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در تظاهرات کرانه باختری

گروه بین‌الملل: نظامیان صهیونیستی روز گذشته، ۱۵ خرداد با یورش به تظاهرات فلسطینی‌ها در سالگرد «روز نکسه» ده‌ها نفر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، صدها فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه در یادبود چهل‌وهشتمین سالروز «روز نکسه» (روز شکست) پس از نماز جمعه دست به تظاهرات زدند. ده‌ها نظامی اسرائیلی به این تظاهرات یورش بردند و مانع از ادامه تظاهرات شدند و این موضوع منجر به درگیری‌های گسترده‌ای شد که در پی آن صهیونیست‌ها از گلوله جنگی، گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند و ده‌ها جوان فلسطینی زخمی و یا دچار حالت خفگی شدند.
 
همچنین ده‌ها کودک فلسطینی در تظاهرات جمعه (دیروز) کرانه باختری دچار حالت خفگی شدند.
 
این تظاهرات در مناطق «کفر قدوم» و «بلعین» برگزار شد. شش کودک از یک خانواده که سن‌های آنها بین 8 ماه تا 5 سال بود پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منازل آنها با گاز دچار حالت خفگی شدید شدند.
 
همچنین فلسطینی 45 ساله نیز هدف تیر نظایمان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و زخمی شد. این تظاهرات به صورت هفتگی برای باز کردن یکی از خیابان‌های «کفرقدوم» است که 13 سال است به خاطر شهرک اسرائیلی «قدومیم» نزدیک به آن بسته شده است.
 
کمیته مردمی مبارزه با دیوار حائل و شهرک‌سازی در «بلعین» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تظاهرات روز نکسه در کرانه باختری و نوار غزه با یورش نظامیان صهیونیست روبرو شد و ددها نفر زخمی شدند.
 
5 ژوئن سالگرد آواره شدن فلسطینیان از میهن‌ خود  به روز نکسه موسوم است و مراسم آن هر ساله برگزار می‌شود.

captcha