امام خمینی(ره) با شکست استعمار منشأ تحولات وسیع جهانی شد
کد خبر: 3311266
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

امام خمینی(ره) با شکست استعمار منشأ تحولات وسیع جهانی شد

گروه سیاسی: امام جمعه بوشهر در آیین نماز جمعه این شهر تصریح کرد: امام خمینی(ره) فشار کمرشکن استعمار و استبداد را شکست و منشا تحولات وسیع در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله صفایی غلامعلی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر پانزدهم خردادماه در آیین نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: خدمت به مردم و پرهیز از تجمل گرایی و کاخ نشینی از اصول و اندیشه های امام راحل است که باید مورد توجه قرار گیرد و امام روح الله فشار کمرشکن استعمار و استبداد را شکست و مملکت را اسلامی کرد و منشا تحولات وسیع در جهان شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: امام خمینی (ره) مملکت را از استعمار و استبداد نجات داد و حاکمیت نظام اسلامی را در ساختار کشور قرار داد و نظام ولایت فقیه را پایه گذاری کرد و هم اکنون نیز آیت الله امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بلایی به جان استکبار و استعمار انداخته است که صدای شکستن و درهم ریختگی آنان دارد به گوش جهان می رسد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) منشاء علم، دانش، عرفان، اخلاق و بصیرت در جامعه اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: امام تاریخ کشور ما را از شاهنشاهی به حکومت انقلاب اسلامی تغییر دادند و ایشان موجب تحول در خانواده شدند و شاگردانی تربیت کردند که موجب تحولات علمی و خیرات و برکات در جامعه شدند.

جهان استعمار به دنبال چپاول قدرت و ثروت است
آیت الله صفایی بوشهری با بیا اینکه جهان استعمار به دنبال چپاول قدرت و ثروت است، تاکید کرد: مسوولان نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت نباید فراموش کنند که مردم این سرزمین در به ثمررسیدن انقلاب، دوران جنگ، سازندگی و تاکنون با حضور درعرصه های مختلف همچون دیواری استوار پشتیبان نظام بوده اند و مسوولان درمقابل مردمی که این همه مشکلات و سختی ها را تحمل کردند نباید درخدمتگزاری و احترام به آنان کم بگذارند و با تمام وجود در خدمت آنان باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر یادآور شدند: اگر روح خدمتگزاری نباشد و با امور غیرشرعی به مردم فشار آورده شود، آنان تحمل نمی کنند و همچنین امام راحل فرمودند؛ مردم و مسئولان ایرانی به هیچ صورت با استعمار و ایادی استکبار سر سازش نداشته باشند و اینها به دنبال فریب و شکست شماها هستند و در سطح جامعه مردم نسبت به هم رحم داشته باشند و همه تابع ولی فقیه باشیم تا مملکت بیمه و مصون باشد.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال شکست ایران هستند، در اصل به دنبال بازشدن پای استعمار به مملکت و عدم تحقق نظام ولایت فقیه و عدم استکبار ستیزی هستند. 

امام جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: برخی ها با تعریف های وارونه به دنبال تحریف شخصیت امام راحل هستند.

تحریف شخصیتی باعث انحراف و ایجاد مشکل در جامعه می‌شود
آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با معرفی شخصیت امام از زبان مقام معظم رهبری پرداختند و بیان کرد: شخصیت امام راحل شخصیتی شفاف، روشن و در همه طول عمر خود مواضعی روشن و صریح داشتند و تحریف شخصیت امام راحل باعث انحراف از راه و ایجاد مشکل برای جامعه می شود.

مخالفت با مستکبران و اعتقاد به استقلال ملی اصول اندیشه امام بود
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به امداد الهی و بی اعتمادی به قدرتهای جهانی، حمایت از محرومان و مستضعفان و نفی اشرافی گری، اعتماد به اداره و نیروی مردم، مخالفت با مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی، وحدت امت و وحدت ملی را از جمله اندیشه ها و اصول امام راحل عنوان کرد و افزود: دشمن امروز با اخم و لبخند و دادن وعده های توخالی می خواهد سلطه خود را برایران بازگرداند که مسوولان باید از اخم دشمن بترسند و فریب لبخند و وعده های توخالی آنان را نخورند و براساس اصول انقلاب پیش بروند.

امام جمعه بوشهر در پایان با اشاره به رهنمودهای رهبری که بر وحدت اسلامی بین شیعه و سنی در جامعه تاکید کردند و گفت: ایران اسلامی همان طور که از حزب الله شیعه حمایت می کند از برادران سنی فلسطینی نیز حمایت می کند و برخی با شعار آزادی به دنبال نفی استقلال مملکت هستند و به دنبال ارتباط سلطه پذیری با ابرقدرت ها هستند و نمی دانند که با این شیوه استقلال ممکلت را ازبین می برند.

مطالب مرتبط
captcha