توسعه تعاون بدون حضور در بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3316773
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
رئیس فراکسیون تعاون مجلس:

توسعه تعاون بدون حضور در بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست

گروه اقتصاد: ندیمی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم سهم تعاون در اقتصاد کشور را به ۲۵ درصد برسانیم، انجام این کار بدون بهره گرفتن از بازار مهم و کلیدی سرمایه امکان‌پذیر نیست.

ابوذر ندیمی، رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره تشکیل بورس تعاون اظهار کرد: ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه قطعا اقدامی مناسب است و بنده به عنوان رئیس فراکسیون تعاون اعتقاد دارم اینکه تعاونی‌ها هم همانند بخش خصوصی یا دولتی وارد بازار بورس شوند، جزء ضروریات است.

فاصله تعاون از بازار بورس قابل قبول نیست

وی ادامه داد: با این شرایط است که می‌توانیم امیدوارم باشیم تعاون هم بتواند 25 درصد از اقتصاد کشور را در اختیار بگیرد؛ چراکه نمی‌توان قبول کرد 25 درصد اقتصاد کشور از بورس فاصله داشته باشد و به همین دلیل است که اعتقاد قطعی و اقتصادی داریم ورود تعاونی‌ها به بورس ضرورت دارد.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس تأکید کرد: با ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه، استفاده از منابع، شفافیت، حسابرسی‌، نظارت، عرضه، دسترسی و فروش سهام آنها، فرصتی را ایجاد می‌کند که مشکلات بخش تعاون حل شده و به سهم واقعی خود برسد؛ به همین دلیل بنده صد درصد با این کار موافقم و آن را جزء ضروریات می‌دانم.

فواید بازار سرمایه برای تعاون

وی افزود: بالاخره ما بنا را بر این گذاشتیم که 25 درصد از اقتصاد ملی، سهم بخش تعاون باشد، حال چگونه می‌توانیم این کار را بدون حضور در بازاری کلیدی و تعیین‌کننده همانند بازار سرمایه انجام دهیم؟ تعاون با حضور در بازار سرمایه می‌تواند افراد بسیاری را بدون تبلیغات و هزینه جذب کرده و مشتریان زیادی را جذب کند. حال چرا باید مانع انجام این کار شویم؟

نماینده سیاهکل در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا ورود به بورس تأثیری بر رسیدن تعاون به سهم مورد نظر دارد؟ اظهار کرد: قطعا یکی از اقدامات لازم برای توسعه تعاون همین است. البته نباید گمان کرد که با اینکار به همه خواسته‌ها می‌رسیم اما قطعا یکی از ابزارهایی که کمک می‌کند سهم تعاون از اقتصاد کشور بیشتر شود استفاده از بازار پول و سرمایه است.

رویکرد منفی نسبت به ورود تعاونی‌ها به بورس

رئیس فراکسیون تعاون مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا تعاونی‌ها تاکنون وارد بازار بورس نشده‌اند و آیا مانعی بر سر راه اینکار وجود دارد؟ تأکید کرد: مانعی وجود ندارد بلکه رویکرد مثبتی در این زمینه وجود نداشته است. در بسیاری از کارها در کشور دارای مانع نیستیم بلکه با مشکل رویکرد مواجه هستیم و متأسفانه اجزایی که برای این کار تعریف کرده‌اند باعث شمولیت این حوزه نشده است.

مطالب مرتبط
captcha