آکادمی اسلامی در تاتارستان احداث می‌شود
کد خبر: 3317542
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

آکادمی اسلامی در تاتارستان احداث می‌شود

شعب خارجی: آکادمی اسلامی «بولگار» به زودی در جمهوری تاتارستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، بر اساس اعلام اداره روحانیت اسلامی تاتارستان به زودی آکادمی اسلامی بولگار در این جمهوری روسیه احداث می‌شود.
پیشنهاد احداث این مرکز علمی تحصیلی و ارشادی در تاتارستان از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و همچنین رهبران جامعه اسلامی این کشور تأیید شده است.
آکادمی مذکور محفل فقهای اسلامی روسیه خواهد بود که می‌توانند در جلساتی در بولگار شرکت و مسائل مهم علم فقه را حل و فصل کنند.
وضعیت کنونی جامعه جهانی اهمیت تأسیس این آکادمی را نشان می‌دهد؛ چراکه جامعه جهانی طی سال‌های گذشته با چالش‌های جدی مربوط به افراط‌گرایی تحت شعارهای کاذب اسلامی مواجه شده است.
در نتیجه این افراط‌گرایی در افغانستان، یمن، لیبی، مصر، سوریه، عراق و دیگر کشورها شاهد نابودی مراکز بزرگ اسلامی و میراث فرهنگی جهانی بوده‌ایم.
مسلمانان روسیه هم به این روندهای ویرانگر کشیده می‌شوند که خطری جدی برای امنیت کشور است.
جوانان مسلمان اساساً حین تحصیل در مراکز فقه خارجی تحت تأثیر دیدگاه‌های رادیکال قرار می‌گیرند.
طراحان این پیشنهاد همچنین امیدوارند آکادمی اسلامی با تبدیل‌شدن به «جایگزین شایسته تحصیلات خارجی»، نه تنها پتانسیل روحانیون مسلمان روسیه و دانشمندان معتبر خارجی را یکپارچه جمع کند؛ بلکه باعث تقویت جدی اسلام صلح‌طلب و مسالمت‌آمیز به عنوان بخش لاینفک مملکت روسیه شود.
 
 

captcha