بررسی «نقش اجتماعی بانوان روشندل» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3322585
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

بررسی «نقش اجتماعی بانوان روشندل» در نمایشگاه قرآن

گروه اجتماعی: غرفه نابینایان بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز ۱۲ تیرماه، پذیرای نشست «نقش بانوان روشندل در فعالیت‌های اجتماعی» با سخنرانی مهندس «نادرشاهی» بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) غرفه روشندلان نمایشگاه بین‌الملل قرآن کریم جمعه پذیرای دو نشست سخنرانی با حضور تعدادی از روشندلان بود.
«نادرشاهی»، مسئول موسسه «مهرپویان» که در زمینه روشندلان فعالیت می‌کند، درباره «نقش بانوان روشن دل در فعالیت‌های اجتماعی» سخنرانی کرد.
وی بر این نکته تاکید داشت که جامعه نباید افراد نابینا را با دید ترحم نگاه کند بلکه باید آنها را با شرایط خاص خود به عنوان اعضای فعال جامعه بپذیرد و امکانات لازم را برای فعالیت و پیشرفت اجتماعی در اختیار آنان قرار دهد.
نجله خندق، سخنران بعدی نشست و مسئول غرفه نابینایان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره نقش اجتماع نابینایان و ضرورت آن پرداخت.
وی در ادامه از یک قاری نابینای قرآن دعوت کرد تا آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضران تلاوت کند که خانم «شیما شاهسوار» آیاتی را از روی قرآن با خط بریل برای حاضران قرائت کرد.
خندق با تحسین این قاری در پایان با اهدای جایزه‌ای از وی تجلیل کرد.
لازم به ذکر است، غرفه نابینایان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی، مراسم سخنرانی و قرائت قرآن برای نابینایان مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی و کتاب‌های دینی با خط بریل را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
غرفه نابینایان بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا کنون میزبان تعدادی از چهره‌های معروف فعال در حوزه نابینایان بوده است.
از جمله مهمانان این غرفه می‌توان به «آرزو اسلامی»، حافظ روشندل کل قرآن کریم و«جمالی» از فعالان این حوزه که ضمن حضور درباره مشکلات نابینایان و ضرورت حل آنها سخنرانی کرده بود، اشاره کرد.

captcha