رادیو تلاوت ۴ ساله شد/ اعلام برنامه‌ پخش تلاوت قاریان ایرانی و مصری
کد خبر: 3323277
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
محمدزاده:

رادیو تلاوت ۴ ساله شد/ اعلام برنامه‌ پخش تلاوت قاریان ایرانی و مصری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر رادیو قرآن در آغاز چهارمین سال تأسیس رادیو تلاوت به تشریح برنامه‌ها و جدول پخش تلاوت قاریان ایرانی و مصری در این رادیو پرداخت.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه شبکه رادیویی تلاوت در ماه رمضان سال 91 متولد شد، گفت: شبکه رادیویی تلاوت که با هدف پخش بهترین تلاوت‌های قاریان ممتاز جهان اسلام راه‌اندازی شد در ماه رمضان جاری وارد چهارمین سال فعالیت خود شده است.
وی افزود: رادیو تلاوت به عنوان کانال دوم رادیو قرآن کار خود را با یک پشتوانه تحقیقاتی و کارشناسی به منظور ارائه گلچین بهترین تلاوت‌های آرشیوی رادیو قرآن آغاز کرد که روزبه‌روز بر مخاطبان آن افزوده شد.
محمدزاده ادامه داد: در آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما که سیزدهم ماه مبارک رمضان به دست ما رسید رادیو تلاوت با مقایسه نظرسنجی سال قبل خود توانسته است دو درصد به مخاطبان خود اضافه کند که این موفقیت فوق‌العاده‌ای بوده و نشان‌دهنده آن است که جامعه هدف که تصور می‌شد قاریان و متخصصان هنر تلاوت هستند، توانسته‌اند پوسته‌ای را بشکافند و مخاطبان خارج از جامعه قرآنیان را نیز جذب کنند.

رصد تلاوت قاریان ایرانی و مصری در رادیو تلاوت
وی در ادامه گفت: رادیو تلاوت به جای اینکه صرفا پخش تلاوت داشته باشد کار رصد تلاوت قاریان ایرانی و مصری را انجام می‌دهد تا جایی که شنوندگان رادیو تلاوت و کسانی که می‌خواهند رصدی را از پیشرفت یک قاری ایرانی یا مصری داشته باشند، می‌توانند از طریق رادیو تلاوت به این امر دست پیدا کنند.
مدیر رادیو قرآن با اشاره به دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب که در طلیعه ماه مبارک رمضان انجام شد، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار پیرامون مباحث خاص تلاوت، فرمایشاتی داشتند و اشاره کردند که من از طریق رادیو تلاوت است که تلاوت قاریان ایرانی و دیگر قاریان را رصد می‌کنم.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، براساس بازشنوی از رادیو تلاوت، مطالبی را به قاریان بیان فرموده و به بیان مباحث تخصصی و فنی تلاوت پرداختند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب قاریان را نسبت به تلاوت‌ها حساس کرد
محمدزاده در ادامه عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار جامعه قرآنی بیشتر جامعه قاریان را حساس کرد که به یاد داشته باشند طریقه رصد شدن آنها توسط بالاترین عنصر قرآنی، مقام معظم رهبری است و در نتیجه قاریان سعی می‌کنند در تلاوت‌های خود که از طریق رادیو قرآن تولید و در اختیار رادیو تلاوت قرار می‌گیرد دقت بیشتری داشته باشند.
وی در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های رادیو تلاوت سعی کردیم فرآیند رصد را به روزتر کنیم و علاوه بر اینکه تلاوت‌های ناب از قاریان ایرانی و مصری را پخش می‌کنیم فضا را به گونه‌ای برای رصد بهتر کارشناسان و رهبر معظم انقلاب فراهم آوریم تا فرآیند رشد و شکوفایی قاریان و بررسی تلاوت‌ها از سوی کارشناسان بهتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه امسال که وارد چهارمین سال فعالیت رادیو تلاوت شده‌ایم تلاش داریم تلاوت‌هایی از قاریان صاحب سبک به صورت روزانه در این شبکه رادیویی داشته باشیم، عنوان کرد: از قاریان مصری صاحب سبک، شش قاری هستند که تلاوت‌هایشان هر روز از رادیو تلاوت پخش می‌شود.

پخش روزانه تلاوت اساتید مصری صاحب سبک/ جدول پخش
محمدزاده ادامه داد: تلاوت اساتید مصری صاحب سبک از جمله؛ شیخ مصطفی اسماعیل، شیخ محمود علی البناء، شیخ کامل یوسف بهتیمی، شیخ محمد صدیق منشاوی، شیخ شحات محمد انور، شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد به صورت روزانه از رادیو تلاوت پخش می‌شود.
وی در ادامه گفت: همچنین تلاوت برخی از قاریان مصری نیز به صورت یک روز در میان از رادیو تلاوت پخش می‌شود که روزهای زوج تلاوت‌هایی از شیخ محمد اللیثی، راغب مصطفی غلوش، ابوالعینین شعیشع، سید متولی عبدالعال و حمدی زامل و روزهای فرد نیز تلاوت‌هایی از احمد ابوالمعاطی، احمد نعینع، شعبان عبدالعزیز صیاد، محمد عبدالعزیز حصان، محمداحمد شبیب و عبدالفتاح شعشاعی پخش می‌شود.
مدیر رادیو قرآن درباره پخش تلاوت قاریان ایرانی از رادیو تلاوت اظهار کرد: روزهای زوج تلاوت‌هایی از کریم منصوری، احمد ابوالقاسمی، محمد عباسی، محمدحسین سعیدیان، عباس امام جمعه، و محمد حسین سبزعلی و روزهای فرد نیز تلاوت‌هایی از هاشم روغنی، حسن رضائیان، حسین کرمی، محمدرضا پورزرگری، قاسم رضیعی، مهدی عادلی و حامد شاکرنژاد پخش می‌شود.
وی یادآور شد: روزهای پنجشنبه و جمعه به این دلیل که دو روز خاص در هفته است و ارزش رسانه‌ای بالایی دارند تلاوت‌هایی از محمدجواد پناهی، امین پویا، حمید شاکرنژاد، رحیم خاکی، حمیدرضا احمدی‌وفا، سیدمرتضی سادات‌فاطمی و صالح اطهری‌فرد پخش می‌شود .
محمدزاده عنوان کرد: همچنین برای برخی قاریان که تلاوت‌های کمی دارند نیز یک روز در هفته قرائت گذاشته‌ایم که در این بخش نیز تلاوت‌هایی از مهدی قره‌شیخلو، مسعود سیاح‌گرجی، منصور قصری‌زاده، جعفر فردی، محمود کاشفی و محمود لطفی‌نیا پخش می‌شود. در مجموع در طول هفته تلاوت‌هایی از 17 قاری مصری و 28 قاری ایرانی از رادیو تلاوت پخش می‌شود و خارج از این نیز با اعلام قبلی و اعلام جدول هفتگی از تلاوت دیگر قاریان نیز در رادیو تلاوت استفاده می‌شود.

رادیو تلاوت بر روی موج fm فرکانس 101.5 و به وسیله گیرنده‌های دیجیتال بر روی کانل 31 به صورت 18 ساعته از ساعت 6 صبح تا 24(12 شب) قابل دریافت است. برای دریافت جدول پخش به نشانی www.radioquran.ir مراجعه شود.

captcha