مسابقات بین‌المللی قرآن کریم الجزایر امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 3323793
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
با مشارکت نماینده ایران؛

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم الجزایر امروز آغاز می‌شود

گروه بین‌الملل: دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن الجزایر از امروز، ۱۵ تیرماه، با مشارکت نماینده ایران در شهر «الجزیره»، پایتخت این کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«radioalgerie.dz»، این مسابقات با نظارت «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور الجزایر برگزار می‌شود.
محمد عیسی، وزیر امور دینی الجزایر تصریح کرد: این مسابقات قرآنی به‌مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و الجزایر علاوه بر کشورهای اسلامی و عربی، برای اقلیت‌های مسلمان در اروپا، آمریکا و آسیا نیز دعوت‌نامه‌هایی جهت مشارکت در این مسابقات ارسال کرده است.
وی افزود: تاکنون 49 کشور دعوت الجزایر حضور در این مسابقات را پذیرفته‌اند که با کشور الجزایر تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات به 50 کشور می‌رسد.
محمد عیسی در ادامه این مسابقات را فرصتی برای ارتباط جوانان با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: سه نفر برتر رشته‌های حفظ و تجوید این مسابقات در شب 27 ماه مبارک رمضان با حضور رئیس‌جمهور الجزایر تجلیل خواهند شد.
همچنین وی در ادامه از برگزاری مسابقات ملی حفظ قرآن کریم ویژه حافظان قرآن گروه سنی کمتر از 15 سال خبر داد و گفت: سه نفرت برتر این مسابقات نیز با حضور رئیس جمهور الجزایر تجلیل خواهند شد و جوایز و لوح‌های تقدیر با امضای رئیس جمهور این کشور به آن‌ها اهدا خواهد شد.
سازمان اوقاف و امور خیریه ایران، «محمد خاکپور»، حافظ کل قرآن کریم را برای شرکت در رشته حفظ کل دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم الجزایر به این کشور اعزام کرده است.
خاکپور دارای رتبه دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم رقابت‌های سال گذشته مسابقات سراسری قرآن کشورمان است.

captcha