آئین‌های غیرالهی روزه را برای تربیت روح ضروری می‌دانند
کد خبر: 3330319
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
شیخ‌الاسلام مسلمانان گرجستان:

آئین‌های غیرالهی روزه را برای تربیت روح ضروری می‌دانند

شعب خارجی: رامین ایگیدوف تأکید کرد: تنها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان نیستند که روزه می‌‌گیرند؛ بلکه حتی آئین‌های غیرالهی نیز روزه و ریاضت‌های جسمی را برای تربیت جسم و روح پیروان خود ضروری می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان، بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی و با مشارکت اداره مسلمانان گرجستان، نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه و رایزن فرهنگی ایران 25 تیر، سمینار یک‌روزه با موضوع «روزه در ادیان» با مشارکت نمایندگانی از سایر ادیان و مذاهب در گرجستان در سالن اجتماعات دانشگاه دولتی «تفلیس» برگزار شد. 
این مراسم با حضور برخی از شخصیت‌های دینی و مقامات دولتی از جمله زازا واشاقمادزه، رئیس آژانس ادیان، رامین ایگیدوف، شیخ‌الاسلام مسلمانان گرجستان و بگلار گاماشیدزه، مفتی غرب گرجستان(آجارا) برگزار شد و نمایندگانی از جامعه مسیحیان و ارامنه در خصوص قدمت و جایگاه روزه در سایر ادیان سخنرانی کردند.
در ابتدای مراسم رامین ایگیدوف، شیخ‌الاسلام مسلمانان گرجستان در تبیین جایگاه روزه در ادیان گفت: روزه بر پیروان ادیان آسمانی قبل از اسلام نیز واجب بوده است و تنها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان نیستند که روزه می‌گیرند؛ بلکه حتی آئین‌های غیرالهی نیز روزه و ریاضت‌های جسمی را برای تربیت جسم و روح پیروان خود ضروری می‌دانند.
وی در تبیین جایگاه ماه رمضان گفت: مسلمانان یک ماه تمام را روزه می‌‌گیرند و در آئین مقدس اسلام روزه جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای دارد و یکی از وسایل تقرب به خداست.  
داوود قشمی، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در گرجستان نیز پس از خوشامدگویی در خصوص فضائل روزه در اسلام گفت: نیت و هدف روزه‌دار حقیقی، تقرب به خداوند است و آنچه در این ایام بیشتر مورد توجه قرار می‌‌گیرد، تقویت اراده انسان در ترک امیال دنیایی است. 
وی در ادامه گفت: مبارزه با نفس و تقویت ایمان از برکات این ماه است و اجرای فرامین الهی موجب ناامیدی شیطان در گمراهی انسان خواهد شد.     
مجتبی کامران فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان نیز ضمن خیر مقدم به مدعوین شرکت‌کننده از سایر ادیان گفت: هدف از روزه‌داری در این ماه تهذیب نفس و ایجاد طهارت و پاکی معنوی در انسان است.
وی در ادامه گفت: بشر تعالی‌طلب روزه را وسیله و سپری برای مقاومت در برابر تمایلات دنیایی قرار داده تا خود را به کمال برساند. 
رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: روزه بیشتر سلامت روح را مورد توجه قرار داده و مبارزه با نفس یکی از برکات آن است و امروزه علم پزشکی ثابت کرده بیشتر امراض جسمی ریشه در روح انسان دارد؛ لذا تقویت و سلامت معنوی موجب آسایش جسمی نیز هست.


 

 

captcha