دانشگاه «کمبریج» بریتانیا؛ میزبان دوره آموزشی گفت‌وگوی میان ادیان
کد خبر: 3337526
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

دانشگاه «کمبریج» بریتانیا؛ میزبان دوره آموزشی گفت‌وگوی میان ادیان

گروه بین‌المل: دانشگاه «کمبریج» در بریتانیا، از هفته پیش میزبان یک دوره آموزشی با موضوع گفت‌و‌گوی بین ادیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «دیلی تایمز»، محققان و پژوهشگران جوان با گرایشات دینی مختلف در طول این دوره آموزشی تابستانی راه‌های تقویت دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان توحیدی را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهند.
این دوره آموزشی تابستانه که «برنامه گفت‌و‌گوی ادیان 2015» نام دارد از 8 مردادماه در دانشگاه کمبریج گشایش یافت و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.
این دوره فشرده کوتاه‌مدت به بررسی تعامل میان ادیان توحیدی و فرصت‌ها و چالش‌های شکل گرفته از زندگی در جوامع چندفرهنگی می‌پردازد و بر تقویت صلح و آشتی و رفع مناقشات قومی - مذهبی تأکید می‌کند.
همچنین، در این دوره راه‌کارهای ارائه‌شده از سوی هر یک از ادیان سه‌گانه توحیدی یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت به منظور ایجاد و تقویت صلح، تعهد در برابر جامعه جهانی و ارتقای همزیستی و دوستی مورد بحث‌ و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد. 
شرکت‌کنندگان در این دوره دانشجویان و پژوهشگران جوانی هستند که از نقاط مختلف دنیا از جمله عمان، اندونزی، یمن، نیجریه، پاکستان، فلسطین، سوئد، سنگاپور و انگلستان در یک مکان کنار یکدیگر جمع شده و نتایج تحقیقات خود درباره موضوعات فوق را ارائه می‌کنند.

captcha