ضرورت تقویت روحیه خودباوری اساتید/ جهاد دانشگاهی تورهای علمی برگزار کند
کد خبر: 3338198
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
حسینی تاکید کرد:

ضرورت تقویت روحیه خودباوری اساتید/ جهاد دانشگاهی تورهای علمی برگزار کند

گروه اندیشه: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت خودباوری در میان اساتید، گفت: جهاد دانشگاهی با برگزاری تورهای علمی برای بازدید اساتید از فناوری‎های علمی و پژوهشکده رویان می‌تواند خودباوری آنان‎ را تقویت کند.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با گرامیداشت 16 مردادماه، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی ورود جهاد دانشگاهی در بحث صنعت را ضروری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی همواره کلمه «جهاد» را یدک کشیده و این مهم باعث شده که این نهاد آثار معنوی خود را داشته و حرکتی اسلامی و علمی روبه جلو دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که امروز دانش حرف اول را می‎زند و ایران در عرصه‎های بین‎المللی نیز درخششی داشته است می‎طلبد جهاد دانشگاهی با شتاب بیشتری نسبت به اهداف علمی مجاهدت بیشتری داشته و در دانشگاه‎ها نیزحضوری پررنگ‎تر داشته باشد.

حسینی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید خودباوری را در میان اساتید دانشگاه‎ها تقویت کند، گفت: شاهدیم که خودباوری درمیان نخبگان مطلوب نیست و باظرفیتی که جهاد دانشگاهی دارد می‌تواند در این راستا گام‎های بزرگی بر دارد.

وی اضافه کرد: می‌طلبد جهاد دانشگاهی تورهای علمی برای بازدید اساتید و نخبگان از فناوری‎های علمی و پژوهشکده رویان برگزار کند تا خودباوری آنان‎ را تقویت کند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی قدم‎های بزرگی برداشته و باید به اهداف و آرمان‎های تعیین شده هر چه سریع‌تر دست یابد.
حسینی با تأکید بر این‌که علی‎رغم این‌که خودباوری حرکت آفرین است اما متاسفانه این مهم در دانشگاه‎ها در حد مطلوبی نیست، تصریح کرد: پیشنهاد می‎شود جهاد دانشگاهی نشست‎هایی را با اساتید دانشگاه‎ها در موضوعات مختلف برگزار کند تا یک هم‎افزایی در جهت تحقق اهداف علمی ایجاد شود.

captcha