۳۰ خانه قرآن روستائی به‌همت خیّرین نهاوندی فعالیت دارند
کد خبر: 3338628
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

۳۰ خانه قرآن روستائی به‌همت خیّرین نهاوندی فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: با همکاری واحد فرهنگی و قرآنی تبلیغات اسلامی و خیّران قرآنی نهاوند، بیش از ۳۰ خانه قرآن روستایی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام حسین گروسی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند ‌در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: با همکاری واحد فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و خیران قرآنی در روستاها تاکنون بیش از ۳۰ خانه قرآنی روستایی به عنوان خانه قرآنی نور در روستاهای مختلف نهاوند مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هر کانون قرآنی روستایی می‌تواند بین ۲۰۰ تا۳۰۰ قرآن‌آموز را تحت آموزش قرآن کریم قرار دهد، اضافه کرد: مساحت هر خانه قرآنی روستایی به طور متوسط بین ۱۰۰ تا۱۶۰ مترمربع است که هزینه ساخت آن‌ها را افراد خیر در روستاها و هیئت‌امنای مساجد و دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند.

5000 قرآن آموز در نهاوند آموزش می‌بینند

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار قرآن‌آموز در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ موضوعی زیرنظر بیش از ۵۵ مربی در حال آموزش در سطوح مختلف سنی هستند.

گروسی بیان کرد: نزدیک به ۳۵ مربی قرآن به صورت تخصصی با گذراندن دوره‌های آموزشی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی در سطوح مختلف در این خانه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر گسترش و توسعه خانه‌های قرآنی روستایی در بخش‌های گیان، فیروزان و زرین دشت و تشکیل مراکز قرآنی در شهرستان نهاوند و واگذاری فعالیت‌های قرآنی به واجدین‌شرایط ، هدایت، نظارت و حمایت از برنامه‌های آنان از فعالیت‌های کانون قرآن این شهرستان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی مدارس قرآنی از لحاظ کمی و کیفی یکی از اهداف ماست که بر همین اساس فعالیت‌های قرآنی امسال در شهرستان نهاوند با رصد فعالیت‌های فرهنگی و بر طبق طرح آمایش سرزمینی در مناطق مختلف شهرستان نهاوند گسترش کمی و کیفی می‌یابند.

captcha