آغاز فعالیت جشنواره قرآنی الحافظون/ برترین‌ها به مسابقات کشوری بسیج می‌روند
کد خبر: 3338827
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
محرم‌زاده خبر داد:

آغاز فعالیت جشنواره قرآنی الحافظون/ برترین‌ها به مسابقات کشوری بسیج می‌روند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول بخش حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به آغاز جشنواره قرآنی الحافظون گفت:‌ نفرات برتر این جشنواره به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج راه می‌یابند.

مهدی محرم‌زاده، مسئول بخش حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره قرآنی الحافظون آغاز به کار کرده است، گفت:‌ این جشنواره از ابتدای مردادماه با آغاز مسابقات در مرحله حوزه‌ای، فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات مرحله حوزه‌ای تا روز 20 مردادماه ادامه دارد، افزود: بعد از پایان یافتن مرحله حوزه‌ای نفرات برگزیده به مرحله ناحیه‌ای راه‌ خواهند یافت. مرحله ناحیه‌ای نیز در دو ماه شهریور و مهر برگزار خواهد شد.
مسئول بخش حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه نیز نفرات برتر بخش ناحیه‌ای به مرحله نهایی راه‌ خواهند یافت. مسابقات مرحله نهایی نیز در آبان‌ماه برگزار می‌شود، در مورد تاریخ دقیق برگزاری مرحله نهایی تصمیم‌گیری نشده است اما به طور قطعی در آبان‌ماه خواهد بود.
محرم‌زاده در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در چهار گروه سنی برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: در دوره سوم این جشنواره در سه گروه سنی برگزار خواهد شد که شامل گروه‌های سنی زیر هفت سال، ‌هشت تا 16 سال و 17 سال به بالا است.
وی همچنین در مورد رشته‌های این دوره از مسابقات، اظهار کرد: در بخش زیر هفت سال رشته‌ها شامل 10 سوره آخر قرآن کریم است که این تعداد در مرحله ناحیه‌ای به 15 سوره و در مرحله نهایی نیز به 18 سوره ارتقاء خواهد یافت. همچنین حفظ نیم جزء،‌یک جزء، سه جزء و پنج جزء قرآن کریم نیز از دیگر رشته‌های این جشنواره در بخش زیر هفت سال است.
مسئول بخش حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بیان کرد:‌ برای گروه سنی هشت تا 16 سال نیز مسابقات در رشته‌های حفظ سه جز، حفظ پنج جزء، حفظ 10، حفظ 15، حفظ 20، حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی برگزار می‌شود.
محرم‌زاده افزود:‌ در بخش بالای 17 سال نیز رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10، حفظ 15، حفظ 20، حفظ کل و حفظ موضوعی قرآن کریم در نظر گرفته شده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در سومین دوره جشنواره قرآنی الحافظون گفت:‌ سعی شده است تا در سومین دوره این مسابقات کیفیت را تا حد ممکن بالا ببریم و برای همین هم گروه‌های سنی را از چهار گروه به سه گروه سنی تقلیل داده‌ایم.
مسئول بخش حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این امسال همچنین قرار شده است تا برای اولین بار نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج کشور راه‌ یابند. برای این کار نفرات برتر مسابقات امسال با نفرات برتر مسابقات سال گذشته رقابت خواهند کرد و نفرات برتر به مسابقات قرآن بسیج کشور راه خواهند یافت.

captcha