مسابقات قرآن در سطح مدارس گسترش یابد/ لزوم ورود دانش‌آموزان در اجرای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3341310
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
مسیب‌زاده خواستار شد؛

مسابقات قرآن در سطح مدارس گسترش یابد/ لزوم ورود دانش‌آموزان در اجرای فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات قرآن باید در سطح مدارس افزایش یابد، گفت: برنامه‌های قرآنی باید توسط خود دانش‌آموزان اداره شود زیرا تمام اموری که به جوانان سپرده شود، به بهترین نحو انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی و سومین مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان دختر که عصر روز گذشته، 20 مردادماه در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بهترین فعالیت‌ها در نظام آموزش و پرورش، مباحث قرآن، عترت و نماز است، اظهار کرد: از این رو بسته‌های فرهنگی میان 13 میلیون دانش‌آموز کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن دارای اهداف عالی است، افزود: یکی از این اهداف، تربیت قرآنی و میل به تربیت برخاسته از این کلام محکم و متقن است، همچنین فراگیرشدن فعالیت‌ها در حوزه کلام وحی یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات قرآن به شمار می‌رود.

مدارس؛ هدف اصلی در برگزاری مسابقات قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز را نمونه‌ای از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: این مسابقات به صورت کشوری و ملی برگزار می‌شود اما هدف اصلی مدارس است، زیرا فعالیت‌های قرآنی باید در مدارس گسترش و نشر یابد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی باید در سطح مدارس افزایش یابد، اظهار کرد: همچنین برنامه‌های قرآنی باید توسط خود دانش‌آموزان اداره شود زیرا تمام اموری که به جوانان سپرده شود، به بهترین نحو انجام و ارائه خواهد شد.

مسیب‌زاده از برگزاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این مسابقات به آموزش و پرورش سپرده شده است، از این رو می‌کوشیم با بهره‌گیری از این موقعیت، قرآن را بیش از پیش در زندگی مردم جاری و ساری کنیم.

تکمیل فعالیت‌های تربیتی در فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش

وی بیان کرد: هر آنچه در حوزه فرهنگی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش انجام می‌شود به منظور تکمیل فعالیت‌های تربیتی است که نتیجه آن، تربیتی برخاسته از مبانی قرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مرحله ابتدایی و ثبت‌نام این مسابقات، بیش از شش میلیون دانش‌آموز ثبت‌نام کردند، گفت: در بخش‌های انشای نماز، احکام، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، و نهج البلاغه شرکت کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 200 نفر به مرحله بعدی راه یافتند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان برگزیده پسر سراسر کشور در بخش آوایی مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی به رقابت پرداختند، این در حالی است که مسابقات دختران تنها در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

captcha