نقش مدارس دینی پاکستان در ترویج افراط‌گرایی بررسی می‌شود
کد خبر: 3351091
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳

نقش مدارس دینی پاکستان در ترویج افراط‌گرایی بررسی می‌شود

شعب خارجی: مقامات بلندپایه پاکستان طی نشستی نقش مدارس دینی این کشور را که توسط تندروهای سلفی و با حمایت آل سعود اداره می‌شود، در ترویج خشونت و افراط‌گرایی بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست ویژه مسئولان چهار ایالت پاکستان با نمایندگان و مسئولان مدارس علمیه این کشور، در اولین هفته ماه سپتامبر در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

بنابر اعلام روزنامه جنگ چاپ پاکستان، چودری نثار، وزیر کشور پاکستان گفت: این نشست به ریاست نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان برگزار می‌شود و از راحلی شریف، فرمانده ارتش و مسئولان مدارس علمیه برای شرکت در آن دعوت شده است.

وی گفت: مقامات بلندپایه دولت پاکستان در این نشست جایگاه و دست‌داشتن مدارس عملیه در افراطی‌گری و مسائل تروریستی و امنیتی کشور را بررسی می‌کنند.

وزیر کشور پاکستان اظهار کرد: نشست امنیتی این امکان را فراهم می‌کند که ما بتوانیم تصویری از اوضاع امنیت و نقش مدارس را بهتر ترسیم کنیم.

یادآور می‌شود، در کشور پاکستان بیش از 22 هزار مدرسه دینی وجود دارد که مدارس وابسته به سلفی‌ها که با بودجه‌های کلان سعودی‌ها اداره می‌شود، در افرایش خشونت و افراطی‌گری نقش قابل ملاحظه‌ای دارند.

captcha