عرضه قرآن نفیس «ریحان» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن
کد خبر: 3351464
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
با همکاری ایران صورت می‌گیرد؛

عرضه قرآن نفیس «ریحان» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن

شعب خارجی: «قرآن ریحان» اثر هنرمند معاصر ایرانی، بهرام سالکی با همکاری انتشارات بین‌المللی الهدی در بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، این مؤسسه به همراه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و جامعة ‌المصطفی(ص) العالمیه با بیش از 300 عنوان کتاب در بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب چین که از فردا، 4 شهریورماه، آغاز می‌شود، صنعت نشر ایران را نمایندگی می‌‌کنند.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات، کودک، هنر، تاریخ، فلسفه، آثار و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، آموزش زبان فارسی و سبک زندگی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و چینی عرضه می‌شود.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به نمایندگی از 25 ناشر عضو گروه خود از جمله سوره مهر، امیرکبیر، سروش، عصر داستان، پیدایش، یساولی، نیستان، نگاه، متن (فرهنگستان هنر)، انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، اداره نشر وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات فلسطین و با ارائه بسته‌ کپی رایت ناشران عضو گروه الهدی به زبان‌های چینی و انگلیسی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

از جمله آثار الهدی در این نمایشگاه می‌توان به قرآن ریحان، روزی که شبیه هیچ روزی نیست، استفتائات مقام معظم رهبری، داستان‌های شهر جنگی، شطرنج با ماشین قیامت، ایران گهواره تمدن، دیوان پنج زبانه خیام و کتاب‌های شاهنامه فردوسی، کتاب ایران و امام خمینی(ره) ستاره درخشانی که هرگز غروب نمی‌کند به زبان انگلیسی اشاره کرد.

همچنین آثاری با عناوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عقاید الامامیه، سیره نبوی، حقوق زن و داستان راستان به زبان چینی از سوی این مؤسسه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن مقرر شده است، نویسندگان برنده جایزه نوبل و مؤلفانی که جوایز ادبی معتبر جهان را کسب کرده‌اند ضمن حضور در این نمایشگاه، در جمع بازدید کنندگان حضور پیدا کرده و با آنان به تبادل نظر بپردازند.

فروش رایت آثار ادبی کودکان و نوجوانان، معرفی تازه‌های نشر دیجیتال، معرفی زمینه‌های حضور در بازارهای آسیایی و نمایشگاه آثار تصویرگران خارجی از برنامه‌های اصلی این نمایشگاه اعلام شده است.

از آن‌جا که نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در سال‌های اخیر بعنوان مرکز تخصصی برای معرفی و ارائه آثار و تصویرگری‌های حوزه کودک و نوجوان شناخته شده است، برگزارکنندگان این نمایشگاه سالن ویژه‌ای را به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده و برنامه‌‌ریزی گسترده‌ای را برای این حوزه انجام داده‌اند.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در تلاش است که با استفاده از این فرصت و ملاقات‌ با ناشران برجسته چینی و اروپایی در حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان، به ارائه آثار و تبادل رایت با آنان بپردازد.

بیست‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از 4 تا 8 شهریورماه برگزار می‌شود و امارات متحده عربی مهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود.

قرآن ریحان، اثر هنرمند معاصر ایرانی، بهرام سالکی، یکی از زیباترین نسخ چاپ کلام وحی است که در سالیان اخیر ارائه شده‌است. این نسخه نفیس که توسط انتشارات مبلغان به چاپ رسیده‌است به قلم «ریحان» خوشنویسی و با تذهیب‌هایی زیبا مزین شده‌است.

خط ریحان که یکی از رایج‌ترین، باشکوه‌ترین و ممتازترین اقلام خوشنویسی خاصه قرآن است، ویژگی‌هایی در هماهنگی عمودی و افقی حروف، این خط را به حد کمال رسانده‌است؛ اما به علت مشکلاتی که در نگارش با این خط وجود دارد، در قرون اخیر کمتر به کار رفته و برای کتاب قرآن عمدتاً از خط نسخ استفاده شده ‌است.
 

captcha