نشست مقامات پاکستان با علمای شیعه و سنی برگزار شد
کد خبر: 3360242
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
با موضوع افراط‌گرایی در مدارس دینی؛

نشست مقامات پاکستان با علمای شیعه و سنی برگزار شد

شعب خارجی: نشست مقامات دولتی پاکستان با علمای شیعه و سنی با موضوع بررسی افراط‌گرایی در مدارس دینی دیروز، ۱۶ شهریورماه، در این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) شعبه غرب آسیا، در پی گزارش‌های وزارت اطلاعات پاکستان مبنی بر دست داشتن تعدادی از مدارس دینی در اقدامات تروریستی، تدریس افراط‌‌گرایی و خشونت و تکفیر فرقه‌های اسلامی در این مدارس، دولت این کشور تصمیم به ساماندهی مدارس گرفت.

در همین راستا، دیروز، 16 شهریورماه، نشستی ویژه با حضور نواز شریف، نخست‌وزیر، راحیل شریف، فرمانده ارتش و چودهری‌نثار‌علی‌خان، وزیر کشور پاکستان، علمای شیعه و سنی و مسئولین مدارس با موضوع ثبت‌نام در مدارس دینی، اصلاح مفاد و کتاب‌های درسی مدارس دینی و بررسی کمک‌های خارجی به این مدارس برگزار شد.

در این نشست مسائلی همچون افراط‌گرایی، خشونت و عملیات علیه تروریست‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علمای حاضر در نشست برای همکاری در زمینه ثبت‌نام مدارس و ایجاد وحدت میان فرقه‌های اسلامی آمادگی خود را اعلام کرده و پیشنهاد دادند که به جای اصلاحات در نظام مدارس، موضوعات درسی آموزشی تغییر داده شود.

علما همچنین با بیان اینکه تعدادی از مدارس دینی پاکستان از سوی برخی کشورهای خارجی کمک‌های مالی دریافت می‌کنند، خواستار نظارت دولت برای متوقف‌ساختن یا استفاده درست از این کمک‌ها در مدارس شدند.

وزیر کشور پاکستان گفت: در این جلسه تأکید شد که مدارس ظرف سه ماه دیگر کار ثبت‌نام را انجام دهند و با کسانی که فتوای تکفیر دیگران را صادر می‌کنند و مسلمانان را واجب القتل می‌‌خوانند برخورد جدی صورت گیرد و اجازه افراط‌گرایی به هیچ گروهی داده نشود.

captcha